Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Tembelang SMS Pak Agos

Posted:

KUALA LUMPUR – Tanda tanya rakyat negara ini mengenai penghantaran khidmat pesanan ringkas (SMS) yang menawarkan hadiah wang tunai kepada pemilik telefon bimbit terjawab apabila polis menahan 26 individu baru-baru ini.

Kerajaan tidak lagi kompromi

Posted:

KUALA LUMPUR - Kerajaan tetap akan menguatkuasakan syarat lesen runcit untuk barangan kawalan mulai 1 Julai ini biarpun Gabungan Persatuan Peniaga Barang-barang Runcit Malaysia mengugut tidak mahu lagi menjual gula, minyak masak dan tepung gandum.

Cari dadah dapat kulit harimau

Posted:

MUAR - Polis jalankan operasi dadah tapi yang dirampas ialah kulit harimau!

Semak balik gaji 70,000 kakitangan awam

Posted:

KUCHING - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) meminta kerajaan menyemak semula gaji kira-kira 70,000 penjawat awam yang bertugas dalam bidang kerja berisiko tinggi, kata Presidennya, Omar Osman.

Sepakat rujuk Israel ke ICC

Posted:

KUALA LUMPUR - Malaysia menggesa negara-negara dunia sepakat membawa usul kepada Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk merujuk perbuatan ganas rejim Israel ke Mahkamah Jenayah Antarabangsa (ICC).

Enam lagi sukarelawan Malaysia selamat pulang

Posted:

SEPANG - Enam rakyat Malaysia dalam misi bantuan kemanusiaan ke Gaza yang ditahan dan kemudian dibebaskan oleh tentera Israel pulang ke tanah air dari Jordan malam tadi.

Pelajar buang bayi dipenjara setahun, denda RM7,000

Posted:

KUALA TERENGGANU - Seorang bekas pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) dekat sini dijatuhi hukuman penjara setahun dan denda RM7,000 selepas Mahkamah Majistret di sini mendapatinya bersalah membuang bayinya pada 2008.

Tiga beradik maut kemalangan

Posted:

KEPALA BATAS – Tiga beradik yang dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Bertam di sini maut apabila kenderaan yang dinaiki terbabas dan melanggar tembok Plaza Tol Sungai Dua arah utara di sini sebelum terbakar semalam.

Sultan Kelantan belum pulih, masih terima rawatan

Posted:

KOTA BHARU - Istana Mahkota semalam menjelaskan, tahap kesihatan Tuanku Ismail Petra pada masa ini belum pulih sepenuhnya untuk baginda menyambung kembali tugas sebagai Sultan Kelantan.

Urut batin badan ke badan

Posted:

KUALA LUMPUR - Segalanya bermula dengan urut batin sehingga pelanggan rasa seronok dan selepas itu, barulah aksi mengurut badan ke badan diteruskan selama sejam melibatkan wanita warga asing berumur di antara 18 hingga 35 tahun dari Filipina dan China.

Sampan, bot karam dipukul ribut

Posted:

BUTTERWORTH - Ribut yang melanda beberapa bahagian di negeri ini telah menyebabkan lapan buah sampan dan sebuah bot milik nelayan di Kampung Bagan Ajam di sini karam mengakibatkan kerugian kira-kira RM500,000.

Pendidikan awal hasilkan anak pintar

Posted:

KUALA LUMPUR - Setiap kanak-kanak dilahirkan bijak, namun kesilapan ketika mendidik menyebabkan potensi sebenar mereka gagal menyerlah.

0 ulasan:

Catat Ulasan