Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Gillard jadi Perdana Menteri wanita pertama Australia

Posted:

CANBERRA - Australia semalam mempunyai Perdana Menteri wanita pertama, Julia Gillard, yang berjanji akan menamatkan perbezaan cukai perlombongan dan menghidupkan semula skim perdagangan karbon.

Luna Maya lafaz cinta untuk Ariel

Posted:

JAKARTA - Ketika bekas vokalis kumpulan Peterpan, Nazril Irham yang lebih dikenali dengan panggilan Ariel ditahan di sebuah balai polis di sini kerana skandal klip video lucah, kekasihnya, aktres Luna Maya (gambar kecil) sempat memberikan sokongan kepadanya di laman web Twitter, lapor sebuah akhbar semalam.

Replika kapal berharga RM78 juta jadi muzium Titanic

Posted:

NASHVILLE, Amerika Syarikat - Lebih 135,000 orang sudah mengunjungi muzium Titanic terbesar di dunia sejak ia dibuka April lalu sempena ulang tahun ke-98 kapal itu karam pada 1912, lapor sebuah akhbar semalam.

Kolam renang ilusi

Posted:

SINGAPURA - Resort Marina Bay Sands di sini yang dibuka kelmarin memiliki sebuah kolam renang ilusi di tingkat 55 kerana airnya dilihat seolah-olah mengalir seperti air tejun ke tingkat bawah bangunan.

Empat jam dikurung dalam pesawat

Posted:

WINDSOR LOCKS, Amerika Syarikat (AS) - Sebahagian penumpang menjerit manakala tiga lagi pengsan kerana mereka tidak dibenarkan keluar dari sebuah pesawat penerbangan milik syarikat Virgin Airlines selepas ia mendarat pada pukul 8.20 malam di sebuah lapangan terbang kecil di sini kelmarin.

0 ulasan:

Catat Ulasan