Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Gembira dibebaskan dakwaan biayai pengganas

Posted:

JAKARTA - Sebuah mahkamah Indonesia semalam membebaskan seorang lelaki Arab Saudi, Al Khelaiw Ali Abdullah yang didakwa terbabit membiayai dua serangan bom pengganas di dua buah hotel mewah di sini tahun pada lalu.

Jet Israel dilarang terbang di Turki

Posted:

ANKARA - Turki menutup ruang udaranya daripada digunakan sejumlah pesawat tentera Israel, laporan agensi berita Anatolia semalam.

Peminat kecam England kalah

Posted:

LONDON - Pasukan bola sepak England dikecam hebat kelmarin setelah dibelasah Jerman 4-1 dalam pusingan kalah mati yang menyaksikan mereka pulang awal dari Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan, lapor sebuah akhbar semalam.

Pekerja tren Madrid mogok tiga hari

Posted:

MADRID - Para pekerja tren bawah tanah di Madrid semalam mengadakan mogok selama tiga hari untuk memprotes tindakan pemotongan gaji yang dikenakan oleh kerajaan Sepanyol sebagai sebahagian daripada usahanya mengurangkan bajet defisit.

Luna Maya-Ariel berpelukan

Posted:

JAKARTA - Pengacara terkenal, Luna Maya berpelukan dengan kekasihnya, Ariel Peterpan di sebuah pejabat polis selepas mereka berpisah selama enam hari, lapor sebuah akhbar semalam.

Makan setiap 15 minit tapi masih kurus

Posted:

AUSTIN - Seorang gadis yang menjadi pelajar sebuah universiti di Amerika Syarikat (AS), Lizzie Velasquez makan 60 kali sehari tetapi memiliki berat badan seperti kanak-kanak berusia lapan tahun, lapor sebuah akhbar semalam.

Gadis 21 tahun jadi doktor

Posted:

LONDON - Rachael Faye Hill yang baru berusia 21 tahun mencipta sejarah apabila dia menjadi doktor paling muda di Britain selepas memperoleh ijazah sarjana muda bidang perubatan daripada Universiti Manchester pada 14 Julai depan, lapor sebuah akhbar semalam.

Misteri objek bulatan di ladang gandum

Posted:

LONDON - Hampir 200 bulatan objek misteri ditemui di sebuah ladang gandum terbaru tidak jauh dari Warminster, Wiltshire di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Sindir gol England di Internet

Posted:

LONDON - Terdapat pihak yang menyindir dan mempersendakan kemenangan Jerman di Internet ekoran gol kontroversi Frank Lampard yang dinafikan pengadil dari Uruguay, Jorge Larrionda, lapor sebuah akhbar semalam.

Budak 13 tahun sehebat Spiderman

Posted:

CAMBRIDGE - Impian seorang budak lelaki untuk menjadi hebat seperti wira pujaannya, Spiderman tercapai setelah dia mencipta sejenis alat yang dapat membantunya memanjat dinding, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan