Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


10 maut kelab malam terbakar

Posted:

SURABAYA - Seorang rakyat Australia, Peter Koon Ho Lee dan seorang rakyat Jepun, Yoshifumi Chiba merupakan antara 10 mangsa yang terbunuh dalam satu kebakaran di sebuah kelab malam, Cafe Redboxx di sini awal semalam, kata polis Indonesia.

Greece jual pulau bayar hutang

Posted:

ATHENS - Pemerintah Greece mula menjual pulau-pulau di negara itu untuk membayar balik hutang negara yang mencecah puluhan bilion euro, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Pasangan jual bayi sendiri RM81 ditahan

Posted:

LOS ANGELES - Sepasang kekasih di Amerika Syarikat (AS), Patrick Fousek, 38, dan Samantha Tomasini, 20, ditahan polis kerana cuba menjual bayi mereka berusia enam bulan di luar sebuah pasar raya di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Mati kerana permainan seks

Posted:

BRECHT, Belgium - Seorang bos sukan permotoran Britain, Robin Mortimer meninggal dunia akibat terlibat dalam satu sesi permainan penderaan seks bersama dua pelacur yang mengakui mereka merupakan pakar seks dera terbaik Eropah, lapor sebuah akhbar semalam.

Kampung di New Zealand mahu dijual RM2.3 juta

Posted:

WELLINGTON - Sebuah kampung terpencil di New Zealand, Otira yang mempunyai sebuah pub, hotel, sekolah, stesen kereta api dan 40 orang penduduk kini mahu dijual, lapor akhbar The Press semalam.

Beli kapal perang lama RM4.80

Posted:

BRISTOL - Sepasang suami isteri di sini sanggup berhenti kerja dan menjual rumah mereka untuk membeli dan membiayai kos mengubah suai sebuah kapal perang lama Tentera Laut Britain, HMS Gay Archer era 1950-an, lapor sebuah akhbar semalam.

Orang Utan menyelam

Posted:

COLUMBIA - Seekor Orang Utan di Amerika Syarikat (AS) yang bernama Suryia dan berusia tujuh tahun membuktikan kemampuannya menyelam selepas belajar selama tiga minggu, lapor sebuah akhbar semalam.

Penumpang terperap dalam pesawat enam jam

Posted:

GLASGOW - Kira-kira 160 penumpang hampir kebuluran apabila mereka terpaksa duduk di dalam sebuah pesawat syarikat penerbangan Ireland, Ryanair selama enam jam di Lapangan Terbang Prestwick di sini kelmarin, lapor sebuah akhbar semalam.

Tercampak masuk ke dalam lubang

Posted:

BEIJING - Sepasang kekasih di China nyaris maut apabila mereka tercampak dari sebuah motosikal ke dalam sebuah lubang kecil di tepi jalan di Fangzian, wilayah Hubei, lapor sebuah akhbar semalam.

Jutaan peminat ingati setahun kematian Jacko

Posted:

SYDNEY- Peminat raja pop Michael Jackson di seluruh dunia menyalakan lilin dan menganjurkan pelbagai acara menarik sempena memperingati kematian penyanyi legenda itu setahun lalu.

0 ulasan:

Catat Ulasan