Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Afghanistan ada simpanan galian RM3.2 trilion

Posted:

WASHINGTON - Ahli-ahli geologi Amerika Syarikat (AS) telah menemui sejumlah mineral galian di Afghanistan yang mampu menukar negara yang sedang berperang itu menjadi kaya-raya, kata jurucakap Presiden Afghanistan, Hamid Karzai kelmarin.

Piala Dunia cetus kegilaan vuvuzela

Posted:

JOHANNESBURG - Ketika ramai penonton televisyen di seluruh dunia merungut mengenai bunyi bingit vuvuzela sepanjang perlawanan Piala Dunia 2010, serunai tradisi masyarakat Afrika Selatan itu mulai popular di seluruh dunia.

2 maut, pesawat kecil terbakar rempuh kereta

Posted:

SYDNEY - Dua orang yang berada di dalam sebuah pesawat ringan maut apabila pesawat yang mereka naiki merempuh sebuah kawasan kejiranan semalam dan turut mengakibatkan beberapa orang lain cedera.

Belanda ada penyokong wanita seksi

Posted:

JOHANNESBURG - Walaupun ramai orang yang merungut dengan bunyi bising serunai tradisi Afrika, vuvuzela di stadium, kehadiran ribuan penyokong wanita Belanda di Stadium Soccer City di sini yang berpakaian seksi dan berwarna oren menjadi daya tarikan baru, lapor sebuah akhbar semalam.

Usia 12 tahun tapi tubuh 96 tahun

Posted:

BEXHILL - Seorang budak perempuan berumur 12 tahun, Hayley Okines di Britain menghidap penyakit cepat tua yang dikenali sebagai progeria menyebabkan dia kelihatan seperti berumur 96 tahun, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan