Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Polis Toronto tangkap 480 penunjuk perasaan

Posted:

TORONTO - Polis Toronto memberitahu, pihaknya telah menahan seramai 480 orang di seluruh bandar raya itu selepas tunjuk perasaan memprotes sidang kemuncak Kumpulan 20 (G20) bertukar menjadi ganas di sini semalam.

Detik cemas Mark Webber

Posted:

VALENCIA - Pemandu Formula Satu (F1) pasukan Red Bull Racing, Mark Webber (gambar) terselamat daripada maut apabila kereta lumbanya terbalik dan melanggar dinding yang dipenuhi dengan tayar pada kelajuan 305.7 kilometer sejam (km/j) pada perlumbaan di Grand Prix Valencia, lapor sebuah akhbar semalam.

Mogok anjuran parti pembangkang lumpuhkan Dhaka

Posted:

DHAKA - Seorang ahli parlimen cedera dan sejumlah lagi aktivis ditangkap semalam semasa satu mogok seluruh negara berlangsung buat kali pertama sejak Disember 2008, kata polis.

42 cedera bot terbalik di Thailand

Posted:

BANGKOK - Dua bot laju yang membawa pelancong-pelancong Thailand dan asing terbalik selepas berlanggar di kawasan di antara Pulau Ko Phangan dan Pulau Ko Samui yang terletak kira-kira 600 kilometer dari sini, semalam dengan menyebabkan 42 orang cedera dan dua lagi hilang.

Bilionair Rusia bayar Lady Gaga

Posted:

LONDON - Seorang bilionair dari Rusia sanggup membayar sebanyak AS$1 juta (RM3.25 juta) semata-mata mahu berlakon dalam satu klip video penyanyi yang gemar berpakaian pelik, Lady Gaga, lapor sebuah akhbar semalam.

Rakan-rakan doakan Ariel bertaubat

Posted:

JAKARTA - Berpuluh-puluh orang peminat penyanyi terkenal Indonesia, Ariel berdoa supaya dia bertaubat atas kesalahan yang dilakukannya ekoran skandal video seks melibatkan dirinya dengan dua wanita mirip pengacara popular Cut Tari dan Luna Maya, lapor sebuah akhbar semalam.

11 terbunuh, 31 cedera bas jatuh gaung

Posted:

BEIJING - Seramai 11 orang terbunuh manakala 31 lagi cedera selepas sebuah bas terbabas lantas terhumban ke dalam gaung semasa sedang dalam perjalanan menuju ke satu pengebumian, lapor agensi berita Xinhua semalam.

Pos gambar bogel dalam Twitter

Posted:

LOS ANGELES - Pemenang program realiti televisyen, America's Next Top Model yang pertama, Adrianne Curry menyiarkan beberapa gambar termasuk dalam keadaan bogel di laman Twitter miliknya, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Penduduk asli marah penari Perancis

Posted:

SYDNEY - Seorang penari yang menari tarian lucah dengan menanggalkan skirtnya sehingga mendedahkan coli dan seluar dalamnya di kawasan Ayers Rock di sini semalam telah mencetuskan kemarahan penduduk asli, lapor akhbar Sunday Territotian.

Tanding bergaduh guna bantal

Posted:

PILTON, England - Sejumlah pengunjung menyertai pertandingan bergaduh dengan menggunakan bantal pada Festival Glastonbury di sini semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan