Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Israel usir semua aktivis Rachel Corrie

Posted:

BAITULMUQADDIS - Tujuh daripada 19 sukarelawan yang menaiki kapal misi bantuan ke Gaza, MV Rachel Corrie diusir dari Israel semalam ketika masyarakat dunia semakin lantang menuntut sekatan laut di wilayah Palestin itu ditarik balik.

Israel bentuk rangka kerja inkuiri rampasan Mavi Marmara

Posted:

BAITULMUQADDIS - Seramai tujuh orang menteri kanan Israel mengadakan perjumpaan semalam untuk mencari jalan menenangkan kemarahan masyarakat antarabangsa berikutan insiden rampasan kapal bantuan kemanusiaan Mavi Marmara yang telah membunuh sembilan aktivis warga Turki pada Isnin minggu lalu.

PBB syor siasatan antarabangsa terhadap Israel

Posted:

BAITULMUQADDIS - Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), Ban Ki-moon (gambar) akan meneruskan satu sisatan antarabangsa terhadap insiden rampasan kapal bantuan kemanusiaan Mavi Marmara oleh pasukan komando Israel yang mengakibatkan sembilan aktivis kebanyakannya warga Turki terbunuh.

Thailand pulih seperti sedia kala

Posted:

HO CHI MINH CITY - Perdana Menteri Thailand, Abhisit Vejjajiva menyatakan Thailand sudah kembali seperti biasa sejak protes jalanan kumpulan antikerajaan Baju Merah berakhir.

Ribut Phet ancam Karachi

Posted:

KARACHI - Ribut tropika yang menghampiri Pakistan membawa hujan lebat ke bandar terbesar di negara berkenaan, Karachi serta kawasan sekitarnya semalam dengan menyebabkan banyak rumah rosak dan jalan-jalan raya ditenggelami air.

Afrika Selatan lebih daripada bersedia

Posted:

JOHANNESBURG - Afrika Selatan lebih daripada bersedia untuk menjadi tuan rumah peringkat akhir bola sepak Piala Dunia 2010, kata Presiden Afrika Selatan, Jacob Zuma semalam, lima hari menjelang sepak mula kejohanan itu.

Luna dan Ariel bukan pelakon klip video seks

Posted:

JAKARTA - Pasangan selebriti Indonesia, Luna Maya dan Nazriel Irham atau Ariel menafikan bahawa video lucah yang tersebar di internet baru-baru ini adalah perbuatan mereka, lapor akhbar Kompas semalam.

Kembar lahir selang empat tahun

Posted:

LUTON - Sepasang bayi kembar perempuan di Britain, Bailey dan Megan Orrells mencipta keajaiban apabila mereka dilahirkan selang empat tahun, masing-masing pada 2006 dan 2009, lapor sebuah akhbar semalam.

Tidak tolong rakan tumbang

Posted:

LONDON - Tahap disiplin dan tradisi ketenteraan yang ketat tidak membenarkan anggota-anggota tentera lain membantu seorang rakan mereka yang tumbang dalam satu raptai diraja di Britain, lapor sebuah akhbar semalam.

Makhluk asing berhampiran Zuhal

Posted:

LONDON - Para saintis menemui bukti kehidupan wujud di Titan yang merupakan bulan terbesar mengorbit planet Zuhal, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan