Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Rumah kebajikan 'didik' seks

Posted:

MELAKA - Seorang peguam wanita tidak menduga tindakannya membawa pulang tiga kanak-kanak dari sebuah rumah kebajikan di Sungai Gemas, Negeri Sembilan pada hujung Mei lalu membongkar satu rahsia mengenai kediaman itu.

Buku merah Azira jadi rebutan HTF

Posted:

KANGAR - Keluarga ibu malang, Azira Azizan kini tidak senang duduk apabila buku rekod kesihatan wanita itu yang berwarna merah menjadi rebutan pihak Hospital Tuanku Fauziah (HTF) sejak dia dibenarkan keluar bulan lalu.

Lesen pemborong, stok dikurang

Posted:

RANTAU PANJANG - Kerajaan akan melaksanakan langkah terbaru menyekat kegiatan penyeludupan barangan kawalan dengan cadangan mengehadkan jumlah syarikat pemborong khususnya di kawasan sempadan selain mengurangkan stok untuk mereka.

Diplomat Malaysia langgar mati pejalan kaki

Posted:

JOHANNESBURG - Pemandu sebuah kereta Mercedes Benz dengan nombor pendaftaran diplomatik yang melanggar seorang pejalan kaki hingga mati di Lebuh raya Bakwena, di sini pada Jumaat lalu disahkan sebagai rakyat Malaysia dan bukannya Jepun seperti yang didakwa sebelum ini.

Amuk: Dua lelaki temui ajal

Posted:

HULU KLANG - Orang ramai yang melalui Lebuh Raya Lingkaran Tengah Dua (MRR2) berhampiran Taman Melawati di sini semalam cemas apabila melihat seorang lelaki berdiri di atas bumbung dipercayai cuba membunuh diri selepas mengamuk di tingkat dua sebuah rumah kedai di situ.

Banapi murah daripada diesel

Posted:

PADANG BESAR - Alliance Eco Energy (PS) Sdn. Bhd. (Alliance Eco), syarikat tempatan yang terlibat dalam pemprosesan produk berasaskan bahan kimia, telah berjaya menghasilkan sejenis bahan bakar alternatif yang dapat menggantikan diesel bagi kegunaan pelbagai sektor industri.

Polis lancar rampasan terbesar, rampas 2,165 pil ekstasi

Posted:

JOHOR BAHRU - Polis merampas sebanyak 2,165 biji pil ekstasi bernilai RM86,600 dan menahan 74 pengunjung selepas mereka didapati positif dadah dalam serbuan di sebuah pusat hiburan di Bandar Baru Permas Jaya di sini semalam.

10 kes barah dikesan setiap bulan

Posted:

KOTA BHARU - Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di sini merekodkan purata 10 pesakit barah payu dara setiap bulan dengan kira-kira separuh daripada jumlah itu meninggal dunia tidak lama kemudian, kata Penyelaras Pusat Sumber Kanser Payu Dara HUSM, Dr. Nik Munirah Nik Mahdi.

3,000 amah asing dibawa ke negara ini

Posted:

KUALA LUMPUR - Persatuan Agensi Pembantu Rumah Asing (PAPA) membawa masuk di antara 2,000 dan 3,000 pembantu rumah warga asing sebulan dari beberapa negara lain bagi memenuhi permintaan majikan di negara ini sejak Indonesia membekukan perkhidmatan itu ke Malaysia setahun lepas.

Lebih 51,000 masih gagal bayar hutang TEKUN

Posted:

PEKAN - Modal sudah diberi tetapi disebabkan gagal dalam perniagaan menjadi punca kira-kira 51,000 peminjam Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) di negara ini masih belum menjelaskan hutang masing-masing.

Hotel Al-Jabbar mula dibuka

Posted:

SEMENYIH - Al-Jabbar Group (Al-Jabbar) yang sebelum ini terkenal dalam perniagaan penjagaan kesihatan kini berjaya melebarkan sayap perniagaannya di dalam bidang perhotelan.

KMJ terus tradisi menyumbang

Posted:

SEGAMAT - Selain bertemu rakyat jelata, Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2010 tidak akan lengkap tanpa agihan sumbangan daripada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar seperti tahun-tahun sebelum ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan