Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Enam bulan dihidang sup babi

Posted:

KUALA LUMPUR - Peniaga gerai makanan dari Padang Besar, Perlis, Omar Atan tidak dapat melupakan pengalaman pahit dihidangkan sup babi ketika enam bulan pertama menjalani hukuman penjara di Laos atas kesalahan melakukan pemerdagangan orang ke negara itu.

Konsert Inul Daratista batal lagi

Posted:

KUALA LUMPUR - Konsert penyanyi dangdut 'goyang gerudi' Indonesia, Inul Daratista (gambar), 29, batal lagi tetapi kali ini bukan kerana tiada permit seperti yang berlaku pada dua konsertnya sebelum ini pada Julai 2008.

4,800 kg gula cuba seludup dirampas

Posted:

PENGKALAN KUBOR - Makin menjadi-jadi. Sebanyak 4,800 kilogram gula dianggarkan bernilai RM7,920 yang cuba diseludup ke negara jiran dirampas oleh sepasukan anggota dan pegawai Pasukan Gerakan Marin (PGM) selepas berjaya menahan sebuah lori.

Pelajar Malaysia kurang membaca buku

Posted:

KUALA LUMPUR - Tabiat membaca buku di kalangan pelajar Malaysia masih jauh ketinggalan berbanding pelajar di negara-negara maju, kata Timbalan Menteri Pendidikan Datuk Dr. Wee Ka Siong.

Misteri benang terbongkar

Posted:

AMPANG JAYA - Sebut 'nak beli benang' terus dapat dadah.Itulah taktik terbaru sekumpulan tiga lelaki Aceh yang menjadikan gelung benang sebagai alat untuk mengedar syabu sejak enam bulan lalu.

Bicara ditangguh 14 Julai

Posted:

KUALA LUMPUR – Perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim ditangguhkan sehingga 14 Julai depan oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam berikutan Ketua Pembangkang itu memohon supaya pihaknya dibekalkan dengan semua dokumen dan laporan perubatan berkaitan kes tersebut.

Percepatkan projek Taman Hab Halal

Posted:

KANGAR - Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail bertitah, kompleks Taman Hab Halal yang sedang dalam fasa pertama pembangunan di Padang Besar di sini dengan kos RM10.7 juta perlu dibangunkan segera bagi memacu pertumbuhan ekonomi negeri.

Hospital jadi sarang penagih

Posted:

KUANTAN - Umum mengetahui bahawa kawasan hospital kini merupakan kawasan larangan merokok, namun suatu yang mengejutkan apabila didapati Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini didapati menjadi tempat penagih dadah melepaskan gian.

0 ulasan:

Catat Ulasan