Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Tentera Yahudi bertindak lagi

Posted:

KUALA LUMPUR – MV Rachel Corrie, kapal terakhir misi bantuan kemanusiaan ke kawasan Gaza yang dikepung Israel, bersama sekumpulan aktivis damai termasuk enam dari Malaysia, telah dirampas oleh Tentera Laut Israel pada kira-kira 2.45 petang (waktu Malaysia) semalam.

Terkejut temui lintah gergasi

Posted:

PADANG BESAR - Penyelia tapak binaan, Mohd. Izman Ismail sudah lali bekerja dalam parit tetapi apa yang dialaminya di Semandong, dekat sini kelmarin pasti menjadikan dia lebih berhati-hati selepas ini.

Derma RM525j elak kontroversi

Posted:

KUALA LUMPUR - Ahli perniagaan terkemuka, Tan Sri Vincent Tan cuba meredakan bantahan banyak pihak mengenai kontroversi lesen perjudian bola sepak dengan mendermakan keseluruhan RM525 juta hasil jualan syarikat pemegang lesen pertaruhan, Ascot Sports Sdn. Bhd. (Ascot) kepada badan kebajikan.

Geng pecah rumah orang elit tumpas

Posted:

AMPANG - Polis menumpaskan satu kumpulan yang dikenali sebagai 'Geng Fendy' yang disyaki terlibat dalam lebih 50 kes samun dan pecah rumah di sekitar ibu negara dengan penangkapan lima lelaki warga Indonesia.

Maut ditikam gara-gara berebut kawasan dadah

Posted:

KUALA LUMPUR - Tindakan dua lelaki memarahi tiga lelaki lain yang menjual dadah di sekitar Chow Kit di sini berakhir dengan tragedi apabila seorang daripada mereka mati dibunuh manakala seorang lagi parah dalam kejadian awal pagi semalam.

22 lesen IPTS dibatal

Posted:

KUALA LUMPUR - Sebanyak 22 buah kolej dibatalkan kelulusan penubuhan sebagai institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) sepanjang tahun lalu, kata Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah.

65,000 kunjungi Read Malaysia '10

Posted:

KUALA LUMPUR – Cuti persekolahan yang bermula semalam berjaya menarik kira-kira 65,000 pengunjung pameran buku Read Malaysia '10 yang berlangsung di Pusat Pameran dan Konvensyen Antarabangsa Malaysia (MIECC), Mines Resort City di sini.

Kempen cetuskan halalmania rakyat

Posted:

KANGAR – Kempen 1Malaysia 1Halal di sini telah mencetuskan fenomena 'halalmania' di kalangan penduduk Perlis, demikian kata Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam, Hadhari dan Pembangunan Al-Sunnah Perlis, Jafperi Othman (gambar kecil).

0 ulasan:

Catat Ulasan