Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Dua budak kenit kini kesempitan hidup

Posted:

PEKAN - Dua budak kenit ini yang menetap di Kampung Batu 9, Sungai Miang di sini pernah menggemparkan negara apabila kisah istimewa mereka menghiasi dada akhbar-akhbar utama pada sekitar 2007.

Gulatis saman balas Zahnita RM15 juta

Posted:

KUALA LUMPUR - Model dan pelakon, Zahnita disaman balas sebanyak RM15 juta oleh syarikat Gulatis Exclusive Sdn. Bhd. (Gulatis) kerana didakwa mengeluarkan kata-kata berunsur fitnah kepada media ketika mahu memfailkan saman sebanyak RM2 juta terhadap syarikat itu tahun lalu.

Kedudukan Malaysia meningkat Tahap Dua

Posted:

KUALA LUMPUR - Malaysia kini berada pada Tahap Dua berdasarkan Laporan Pemerdagangan Manusia (TIP) 2010 oleh Jabatan Negara Amerika Syarikat atas usahanya yang signifikan untuk mematuhi Akta Perlindungan Pemerdagangan dan Keganasan (TVPA).

JI rekrut ahli baru

Posted:

KUALA LUMPUR - Pasukan keselamatan mengesan masih wujud saki-baki anggota kumpulan Jemaah Islamiah (JI) yang cuba menghidupkan semula perjuangan mereka dengan bergerak dalam kumpulan kecil sebagai strategi baru merekrut ahlinya bagi berjihad di luar negara.

20 nelayan Thailand nyaris maut

Posted:

BESUT - Nyawa sekumpulan 20 nelayan warga Thailand ibarat telur di hujung tanduk selepas bot pukat tunda yang mereka naiki ketika menangkap ikan di perairan Pulau Lang Tengah dekat sini dilanggar sebuah kapal misteri kelmarin.

Bicara lafaz cerai Anne Ngasri 21 Jun

Posted:

KUALA LUMPUR - Permohonan pengesahan lafaz cerai talak tiga pelakon Naszriah Ngasri atau Anne dan suaminya, Abdul Wafi Hassan ditetapkan untuk perbicaraan oleh Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam pada 21 Jun depan.

Isu harga ayam naik mendadak

Posted:

KUALA LUMPUR - Panggil Persatuan-persatuan Penternak Malaysia beri penjelasan jika harga ayam terlampau tinggi di pasaran.

Ekspedisi lalui lebih 12,000km perjalanan

Posted:

KUALA LUMPUR - Ekspedisi 1Malaysia Kembara Ke Bumi Suci 2010 telah melakukan 60 peratus keseluruhan perjalanan dan dijangka tiba di tanah suci Mekah pada tarikh yang dijadualkan.

Perodua jual 15,000 buah kereta bulan Mei

Posted:

KUALA LUMPUR - Perodua mengekalkan penguasaan pasarannya pada bulan Mei lalu dengan mencatat jualan sehingga 15,000 kereta dan anggaran agihan pasaran 29.6 peratus ekoran permintaan kukuh berterusan pengguna mendapatkan kenderaan.

Sime Darby dapat presiden baru

Posted:

KUALA LUMPUR - Datuk Mohd. Bakke Salleh telah dilantik sebagai Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan (PGCE) baru Sime Darby.

0 ulasan:

Catat Ulasan