Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


PTPTN longgarkan syarat

Posted:

KUALA LUMPUR - Jika sebelum ini peminjam degil Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dihalang ke luar negara kerana tidak menjelaskan hutang, namun selepas ini mereka boleh menarik nafas lega.

Tengku Fakhry dilucut gelaran

Posted:

KOTA BHARU - Anakanda ketiga Sultan Ismail Petra, Tengku Muhammad Fakhry Petra hilang gelaran Temenggong apabila ia ditarik balik oleh Sultan Kelantan, Sultan Muhammad Ke-V berkuat kuasa semalam.

Samy Vellu undur Januari 2011

Posted:

KUALA LUMPUR - Datuk Seri S. Samy Vellu, salah seorang pemimpin parti paling lama berkhidmat di negara ini, mengumumkan bahawa beliau akan melepaskan jawatan Presiden MIC pada Januari depan.

Dalang skandal kes dadah terjerat

Posted:

KUALA LUMPUR – Polis semalam mengesahkan seramai 10 anggotanya termasuk seorang pegawai dikenakan tindakan tatatertib selepas disyaki mencuri 40 kilogram daripada 753 kilogram dadah syabu bernilai RM254 juta yang dirampas daripada tiga lelaki di dalam sebuah lori ais di Rompin, Pahang pada Mei tahun lalu.

Lif jatuh dari tingkat enam

Posted:

PETALING JAYA – Sepasang suami isteri dan dua remaja mengalami detik cemas apabila lif yang mereka naiki tiba-tiba terjatuh dari tingkat enam Blok A, Flat Impian Baiduri di sini semalam.

Pelabur saman 4 syarikat RM25 juta

Posted:

IPOH – Seramai 2,000 individu memfailkan saman terhadap empat syarikat dan dua individu bagi menuntut ganti rugi berjumlah RM25.8 juta, jumlah wang pelaburan yang dibayar mereka untuk menyertai satu skim cepat kaya antara Februari 2007 hingga November 2008 lalu.

Peniaga ditipu pegawai JKM palsu

Posted:

KANGAR - Mangsa penipuan biasanya melibatkan wang tunai mahupun barangan kemas namun lain pula yang terjadi kepada seorang peniaga kain di Lorong Medan Bazar di sini semalam.

Kelapa kurang, peniaga rugi besar

Posted:

GEORGE TOWN - Peniaga santan di negeri ini rugi besar dan bakal gulung tikar ekoran masalah kekurangan bekalan kelapa daripada pemborong tempatan sejak lebih seminggu lalu.

5 juta tong sampah percuma

Posted:

KUALA LUMPUR – Sebanyak lima juta tong sampah bergerak bagi pembuangan sisa organik seperti makanan akan diagihkan secara berperingkat kepada semua kediaman di Semenanjung Malaysia pada tahun 2012.

Tarif air Kedah naik mulai hari ini

Posted:

ALOR SETAR - Tarif air di Kedah naik sebanyak 27 peratus atau di antara RM3 hingga RM8 per meter padu bermula hari ini setelah kali terakhir dinaikkan 17 tahun lalu.

Kaji semula konsep bazar Ramadan

Posted:

KOTA BHARU - Konsep dan keperluan bazar Ramadan dan gerai-gerai yang menjual makanan di negeri ini perlu dikaji semula bagi memastikan garis panduan terhadap kebersihan premis perniagaan dan makanan yang dijual benar-benar terjamin.

Jangka salurkan pinjaman RM1b

Posted:

KUALA LUMPUR - Bank Muamalat mengunjurkan nilai depositnya bertambah sebanyak RM500 juta dalam enam bulan akan datang berikutan pelancaran Kempen Cash Bonanza 2010.

0 ulasan:

Catat Ulasan