Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


36 orang selamat nahas pesawat

Posted:

CARACAS – Seramai 36 orang terselamat dalam nahas kapal terbang yang terhempas dan putus dua di timur Venezuela tetapi 15 yang lain terbunuh kelmarin.

Diplomat Malaysia cedera di Riyadh

Posted:

RIYADH – Seorang diplomat kanan Malaysia. Hishamuddin Ibrahim terselamat dalam kemalangan kereta pada Ahad lalu yang menyebabkan dua anggota keluarganya cedera termasuk isterinya, lapor Arab News semalam.

Kertas undi palsu dirampas

Posted:

KABUL – Seorang pegawai pilihan raya di sebuah wilayah di Afghanistan memberitahu semalam ribuan kertas undi palsu telah dirampas sebelum pengundian memilih wakil Parlimen bermula pada minggu ini.

Robbie William terlupa lirik semasa menyanyi

Posted:

LONDON - Selepas menghabiskan masa selama beberapa tahun berehat daripada membuat persembahan, tidak hairanlah jika gerak geri penyanyi terkenal, Robbie William agak kaku ketika mengadakan persembahan pada konsert Help For Heroes pada malam Ahad lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Lady Gaga pertahan pakai baju daging

Posted:

LOS ANGELES - Penyanyi terkenal, Lady Gaga mempertahankan tindakannya memakai pakaian yang diperbuat daripada daging semasa menghadiri Anugerah Video Muzik MTV pada Ahad lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

George Michael dipenjara 8 minggu

Posted:

LONDON - Sebuah mahkamah di Britain semalam menjatuhkan hukuman penjara lapan minggu terhadap penyanyi terkenal, George Michael selepas dia mengaku memandu di bawah pengaruh kanabis sehingga menyebabkan keretanya merempuh sebuah kedai.

Detik-detik pesawat peluncur terhempas

Posted:

SHOREHAM - Detik-detik sebuah pesawat peluncur terhempas telah dirakamkan oleh seorang jurugambar, Rob Yuill pada pertunjukan udara Persatuan Tentera Udara Diraja Britain di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

NASA beli robot untuk misi ke angkasa lepas

Posted:

CAPE CANEVERAL - Sebuah robot yang boleh bertutur dalam 15 bahasa, menangis dan ketawa telah dibeli oleh Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) untuk digunakan dalam misi ke angkasa lepas, lapor sebuah akhbar semalam.

Festival bunuh lembu dengan lembing

Posted:

TORDESILLAS, Sepanyol - Sejumlah lelaki di bandar ini semalam menyertai festival berusia lebih 100 tahun untuk membunuh seekor lembu jantan dengan menggunakan lembing.

0 ulasan:

Catat Ulasan