Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Penemuan beri petunjuk

Posted:

SUBANG JAYA - Tanda tanya mengenai kehilangan Datuk Sosilawati Lawiya bersama tiga rakan semakin terurai misterinya apabila polis menemui dua buah kereta milik mereka yang menjadi petunjuk baru dalam siasatan pihak berkuasa itu.

PM umum lapan inisiatif pembaharuan strategik

Posted:

PUTRAJAYA - Usaha memperkasa sumber-sumber pertumbuhan ekonomi baru, mencipta ekonomi domestik berdaya saing dan memastikan kebolehmapanan pertumbuhan ekonomi adalah antara lapan perkara dalam Inisiatif Pembaharuan Strategik (SRI) yang akan memacu Model Baru Ekonomi (MBE).

JKM serbu lubuk pengemis asing

Posted:

KUALA LUMPUR – Jabatan Kebajikan Masyarakat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JKMWPKL) bertindak menggempur pengemis asing di empat lokasi bazar Ramadan sekitar ibu kota semalam.

Air zam zam dicampur air kosong

Posted:

GEORGE TOWN – Air zam-zam merupakan antara buah tangan istimewa yang sering dibawa pulang oleh jemaah haji sekembali daripada mengerjakan ibadah haji atau umrah di Mekah namun minuman itu semakin mudah diperoleh di Pulau Pinang sejak lima tahun lalu.

Serangan dendam ala mafia

Posted:

BATU GAJAH – Hasrat seorang peniaga untuk menghadiri majlis perkahwinan rakannya musnah apabila dia mati selepas terkena 11 das tembakan yang dilepaskan seorang lelaki bermotosikal dalam serangan ala mafia di Taman Mewah, di sini semalam.

Pasar Tani sempena Syawal dilanjut hingga 10 malam

Posted:

ALOR SETAR - Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) akan melanjutkan waktu perniagaan pasar tani sempena Aidilfitri dan kedai agro bazar terpilih sehingga pukul 10 malam pada dua hari sebelum hari raya.

KDN campur tangan siasatan polis

Posted:

KUALA LUMPUR – Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan (gambar) semalam mendedahkan wujud campur tangan pihak ketiga ketika beliau menerajui pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Dituduh eksploitasi amah Indonesia

Posted:

KANGAR - Seorang bekas guru, Lee In Chiew menghadapi 102 pertuduhan di Mahkamah Sesyen di sini semalam kerana mengeksploitasi amah warga Indonesia dibawah jagaannya melalui syarikat, SI Setia Sejati Sdn. Bhd. (SI Setia Sejati) pada 24 Julai lalu.

Rumah PPRT Perlis retak

Posted:

KANGAR - Belum pun sampai setahun, beberapa buah rumah penduduk Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di sekitar Kuala Sungai Baru di sini mengalami keretakan yang mengundang ketakutan di kalangan para penghuninya.

Pencuri 4,800 biji telur dicekup

Posted:

MUAR - Biasanya penyamun menyasarkan wang atau barang berharga tetapi dua lelaki yang ditahan semalam memilih untuk melarikan 4,800 biji telur ayam dari sebuah kilang di Sengkang di sini awal pagi semalam.

AmBank sedia modal edar Chevrolet

Posted:

PETALING JAYA – Kumpulan AmBank (AmBank) kini menjadi penyedia rasmi pembiayaan modal kepada wakil pengedar kenderaan Chevrolet di negara ini apabila memeterai satu perjanjian persefahaman (MoU) bersama Naza Quest Sdn. Bhd. (Naza Quest) semalam.

Produk Bank Islam dapat sambutan ramai

Posted:

POKOK SENA - Produk pinjaman perumahan Payment Holiday dan simpanan Al-Awfar Bank Islam Malaysia Bhd. (Bank Islam) telah mendapat sambutan yang tinggi daripada orang ramai, sejak diperkenalkan di pasaran.

0 ulasan:

Catat Ulasan