Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Tuah menonton filem Pulau Asmara

Posted:

Universiti Teknologi Mara (UiTM), Mazerah Mohamad, 27, tidak pernah berminat untuk menyertai mana-mana peraduan, namun hatinya tergerak untuk menghantar borang Peraduan Tonton dan Menang Pulau Asmara anjuran akhbar Kosmo! selepas menyaksikan filem itu akhir tahun lalu.

Sempat bebas cuma 15 minit

Posted:

KUANTAN – Seorang pemandu lori, Lee Yong Toe yang berhadapan hukuman mandatori gantung sampai mati atas tuduhan mengedar 753 kilogram dadah syabu bernilai kira-kira RM254 juta di Rompin pada 2 Mei tahun lalu dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam.

Cadangan PM dapat reaksi positif

Posted:

NEW YORK – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, saranannya supaya diwujudkan 'Pergerakan Global Kumpulan Sederhana' adalah bertujuan mengajak pemimpin, ulama serta cerdik pandai dunia Islam tampil berani untuk menyuarakan pendirian secara terbuka dan tegas, sekali gus mengekang fahaman ekstremis.

Dr. Kasi beri keterangan

Posted:

BANTING – Dr. Kasi Viswanathan, adik hartawan India, Allal Kathan Muturaja yang dilaporkan hilang Januari lalu, semalam hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Langat di sini buat pertama kali untuk memberikan keterangan berhubung kes kehilangan abangnya itu.

Langgar kereta peronda polis

Posted:

zaid.mohdnoor@kosmo.com.my">

Penyeludup mercun temui ajal

Posted:

zaid.mohdnoor@kosmo.com.my">

Harimau betina masuk perangkap

Posted:

GOPENG – Selepas 'tertumpasnya' seekor harimau belang betina di Hutan Simpan Bukit Kinta dekat sini pertengahan Mei lalu, seekor lagi haiwan spesies berkenaan berjaya ditangkap selepas memasuki perangkap yang dipasang Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) kelmarin.

Terminal baru siap November ini

Posted:

KUALA LUMPUR – Terminal Pengangkutan Bersepadu Bandar Tasik Selatan di sini dijangka menampung sehingga 40,000 pengguna setiap hari apabila beroperasi sepenuhnya akhir tahun ini.

Tiga dituduh rasuah eksekutif TNB

Posted:

IPOH – Seorang pengarah urusan kilang plastik dan dua kakitangannya dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan menawar dan memberi rasuah kepada seorang eksekutif keselamatan Tenaga Nasional Berhad (TNB) Ogos lalu.

Tasik Kenyir kawasan bebas cukai 2012

Posted:

KUALA TERENGGANU – Tasik Kenyir yang memiliki kira-kira 340 buah pulau bakal berubah wajah selepas Kementerian Kewangan meluluskan permohonan kerajaan negeri untuk menjadinya kawasan bebas cukai menjelang tahun 2012.

Ikan lumba-lumba tarikan terbaru Pulau Melaka

Posted:

MELAKA – Kolam pertunjukan singa laut dan ikan lumba-lumba di Pulau Melaka, Banda Hilir di sini bakal menjadi tarikan terbaru sektor pelancongan di negeri ini.

Ambil kira keadaan ekonomi lembap tahun depan

Posted:

KUALA LUMPUR – Bajet 2011 yang bakal dibentangkan di Parlimen pada 15 Oktober ini perlu mengambil kira elemen yang dapat menangani kemungkinan pertumbuhan perlahan ekonomi dunia tahun depan, kata seorang pakar ekonomi.

0 ulasan:

Catat Ulasan