Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Pengganas jual nasi lemak

Posted:

KUALA LUMPUR – Nama Taufik Ab. Halim dalam Kumpulan Militan Malaysia (KMM) pada tahun 2000 dan 2001 cukup popular kerana dia dianggap memberi ancaman kepada keselamatan negara.

Kes Sosilawati tiada unsur perkauman

Posted:

BANTING – Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar yang baru memegang tampuk kepimpinan tertinggi Polis Diraja Malaysia (PDRM) semalam berkata, siasatan kes pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lelaki lain dilakukan tanpa sebarang unsur perkauman.

Ladang didakwa ada tempat pembakaran

Posted:

BANTING - Keadaan ladang milik peguam Datuk K. Patmanaban yang ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain di Ladang Gadong di sini dianggap sebagai pelik kerana didakwa mempunyai satu tempat pembakaran.

Kempen jom hantar poskad untuk PM

Posted:

KUALA LUMPUR – Orang ramai yang ingin menyatakan pandangan masing-masing demi kesejahteraan negara kini boleh melakukannya secara terus kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melalui kempen Poskad Untuk PM mulai semalam.

Kabus punca helikopter terhempas

Posted:

TEMERLOH - Sebuah helikopter Agusta A109E milik Jabatan Bomba dan Penyelamat yang sedang memantau trafik Lebuh Raya Pantai Timur (LPT) terhempas di ladang getah Felda Kuala Kaung di Lanchang dekat sini semalam.

Tunggu MyKad empat tahun lagi

Posted:

JOHOR BAHRU - Permohonan untuk mendapatkan MyKad On Lee Yin, 14, telah diterima oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di sini sejak tiga tahun lalu tetapi remaja itu perlu menunggu selama empat tahun lagi untuk mendapat kelulusan.

Tangisan bayi di bawah jambatan

Posted:

TAPAH – Seorang bayi lelaki dijumpai dalam keadaan kesejukan dan dihurung serangga di bawah sebuah jambatan merentasi Sungai Liar berhampiran Taman Rekreasi Air Panas Sungai Klah, Sungkai dekat sini kelmarin.

Pelajar 15 tahun langgar polis

Posted:

KUALA TERENGGANU - Seorang anggota polis cedera parah selepas dirempuh sebuah motosikal yang ditunggang seorang pelajar berusia 15 tahun ketika bertugas dalam satu sekatan jalan raya berhampiran Jalan Masjid Abidin di sini kelmarin.

Dua kubur 100 tahun digali semula

Posted:

KUALA TERENGGANU – Kubur milik dua orang bekas penterjemah istana di Terengganu pada era pemerintahan Sultan Zainal Abidin III telah digali dan ditempatkan semula di tanah perkuburan Jalan Pusara di sini semalam.

Jambatan baru siap runtuh

Posted:

JELI - Sebuah jambatan berharga RM40,000 yang menghubungkan Kampung Kalai dan Kampung Kalai Seberang di sini hanya mampu digunakan selama tiga minggu apabila ia runtuh baru-baru ini.

Nano Wash tawar modal sehingga 40 peratus

Posted:

KUALA LUMPUR - Miresco Integrated Sdn. Bhd. (Miresco Integrated), pemilik rangkaian perkhidmatan cucian pakaian Nano Wash, menyasarkan pembukaan 14 buah cawangan baru di seluruh negara menjelang hujung tahun ini.

RM5 juta buka cawangan Tukul

Posted:

KUALA LUMPUR – Centroprisma Sdn. Bhd. (Centroprisma), pemilik rangkaian kedai perkakasan berjenama Tukul, merancang untuk membina sebuah pusat sehenti di Melaka menjelang akhir tahun 2013.

0 ulasan:

Catat Ulasan