Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


6 lelaki ditangkap bakar al-Quran di pub Britain

Posted:

LONDON - Satu kumpulan lelaki yang terdiri daripada enam orang ditangkap selepas satu rakaman di YouTube menunjukkan mereka membakar satu kitab al-Quran di pekarangan sebuah pub di bandar Gateshead, utara England, pada ulang tahun serangan pengganas 11 September 2001 di Amerika Syarikat (AS), kata polis semalam.

Gates paling kaya di AS

Posted:

NEW YORK - Pengasas firma Microsoft, Bill Gates (gambar) kekal menjadi individu paling kaya di Amerika Syarikat (AS) untuk tahun ke-17 berturut-turut dengan anggaran kekayaan AS$54 bilion (RM167 bilion).

Pakar PBB akui Israel langgar undang-undang

Posted:

GENEVA - Satu serangan oleh komando-komando Israel ke atas sebuah kapal bantuan kemanusiaan Palestin ke Gaza yang menyebabkan sembilan orang terbunuh pada Mei lalu merupakan satu pelanggaran undang-undang kemanusiaan antarabangsa, kata satu panel pakar antarabangsa kelmarin.

Mengaku ahli gabungan Al-Qaeda

Posted:

JAKARTA - Seorang pegawai polis yang meninggalkan jawatannya untuk menjadi seorang pengganas, Mohammed Sofyan Tsauri, 34, semalam menyatakan dia merupakan anggota gabungan Al-Qaeda dan telah melatih kira-kira 170 militan untuk perang jihad.

Dua guru ditahan anjur pesta seks

Posted:

BOILING SPRINGS, Carolina Utara -Dua guru berumur 40-an di Amerika Syarikat (AS) berdepan dengan hukuman penjara sepuluh tahun selepas mereka menganjurkan pesta seks, dadah dan ganja pada musim panas untuk remaja, lapor sebuah akhbar semalam.

Tandas kotor kampung Sukan Komanwel

Posted:

LONDON - Beberapa gambar yang menunjukkan tandas kotor dan cadar katil mengandungi kesan tapak kaki haiwan di sebuah kampung Sukan Komanwel di India didedahkan oleh stesen Perbadanan Penyiaran British (BBC) , lapor sebuah akhbar semalam.

Bekas majikan berperangai keji

Posted:

NEW YORK - Bekas Presiden firma Bulletproof Enterprises, David Brooks (gambar) yang pernah disabitkan melakukan penipuan saham dan perdagangan haram telah disaman oleh seorang bekas pekerja wanitanya, Jessica Poolt kerana melakukan gangguan seks, lapor sebuah akhbar semalam.

Pelajar tak kesal godam Twitter

Posted:

SYDNEY - Seorang pelajar sekolah di Australia, Pearce Delphin yang berumur 17 tahun menyatakan dia tidak berasa kesal kerana menyebabkan laman mesej Twitter terjejas selama lima jam pada Selasa lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

7 ekor gajah mati dirempuh kereta api

Posted:

KOLKATA - Tujuh ekor gajah mati manakala dua lagi cedera selepas haiwan itu dirempuh sebuah kereta api barang yang bergerak melebihi had laju di sebuah landasan dalam hutan tebal dekat Binnaguri, di daerah Jalpaiguri malam kelmarin.

0 ulasan:

Catat Ulasan