Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Potong gaji atasi peminjam liat

Posted:

TEMERLOH - Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan melaksanakan pemotongan gaji secara wajib bagi mendapatkan semula pinjaman daripada peminjam yang gagal berbuat demikian mulai Jun tahun depan.

Elaun untuk Tuanku Ismail disokong

Posted:

KOTA BHARU - Kesemua wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan akan menyokong pindaan Undang-undang Perlembagaan Tubuh Kelantan berhubung isu Tuanku Ismail Petra Almarhum Sultan Yahya Petra yang akan dibuat pada persidangan khas 27 September ini.

Sultan Perak naik tren ETS balik Ipoh

Posted:

KUALA LUMPUR - Perkhidmatan kereta api elektrik (ETS) mencatat sejarah semalam apabila Sultan Perak, Sultan Azlan Shah berkenan menggunakan pengangkutan tersebut untuk pulang ke Ipoh.

Dua wasiat tauke kosmetik

Posted:

BUKIT MERTAJAM – Pengasas produk kecantikan jenama Aveer, Sarina Jaafar (gambar) yang ditemui mati tergantung di dalam bilik di rumahnya di Taman Pauh Jaya di sini kelmarin sempat meninggalkan dua wasiat kepada anak saudaranya sebelum menemui ajalnya.

Campak dadah atas lantai

Posted:

GEORGE TOWN – Sepasukan polis yang melakukan operasi di sebuah pusat hiburan di Jalan Pinang di sini tidak menduga akan menemui jutawan muda Malaysia, Taek Jho Low yang turut berada di dalam premis tersebut untuk berhibur bersama rakan-rakannya kelmarin.

Tujuh awak-awak Thailand ditahan

Posted:

MERSING – Padah menimpa tujuh awak-awak Thailand selepas tindakan mereka menangkap ikan di perairan negara secara haram dengan menggunakan nombor pendaftaran bot pukat tunda palsu memakan diri apabila kesemua nelayan itu ditahan di kawasan 21.3 batu nautika dari Pulau Tioman, dekat sini kelmarin.

Pasangan disyaki seludup amah

Posted:

GEORGE TOWN - Sepasang suami isteri yang dipercayai mendera dan merogol pembantu rumah warga Indonesia mereka sejak Mei lalu akan didakwa mengikut Akta Pemerdagangan Manusia (ATIP).

Model sukar dapat jodoh?

Posted:

JOHOR BAHRU – Wajah cantik dan potongan badan yang menarik terbukti bukan segala-galanya bagi seorang model kerana ia belum tentu menjadi 'tiket' untuk menjamin kebahagiaan kepada mereka.

Pelajar bakal ambil UPSR hilang

Posted:

JOHOR BAHRU - Gara-gara mahu menyambut Hari Raya Aidilfitri di rumah rakan, seorang remaja perempuan berusia 12 tahun, Caroline terus tidak pulang setelah keluar dari rumah ibu bapanya di Kota Masai di sini sejak enam hari lalu.

Tapis dahulu sebelum disiar dalam akhbar - PPIM

Posted:

KUALA LUMPUR – Persatuan pengguna menyifatkan iklan khidmat seks yang berselindung di sebalik nama 'rumah urut', 'urutan tradisional' dan sebagainya seperti yang disiarkan dalam sesetengah akhbar sebagai tanggungjawab syarikat akhbar yang menyiarkannya.

Pallas tumpu segmen remaja

Posted:

GEORGE TOWN – Pengeluar kasut jenama Pallas, Southern Rubber Works Sdn. Bhd. (SRW), akan mempelbagai rekaan dan corak baru termasuk warna kasut yang lebih menarik dalam usaha syarikat itu mengukuhkan segmen produknya untuk kumpulan remaja.

0 ulasan:

Catat Ulasan