Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Berinteraksi dengan makhluk asing

Posted:

KUALA LUMPUR - Jika terbukti wujudnya makhluk asing di angkasa lepas, bekas Ketua Pengarah Agensi Angkasa Negara (Angkasa), Prof. Datuk Dr. Mazlan Othman, 58, (gambar) bakal menjadi orang pertama akan berkomunikasi dengan entiti berkenaan.

Sub modul budaya kerja di kem PLKN tahun depan

Posted:

KUALA LUMPUR - Bermula Januari tahun depan semua pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) akan diterapkan dengan sub modul baru iaitu budaya kerja.

Cemerlang timba ilmu untuk bangunkan Malaysia - PM

Posted:

NEW YORK - Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor menasihati semua pelajar Malaysia di luar negara supaya sentiasa cemerlang dalam menimba ilmu.

Ramai andartu ditipu Awang Hitam

Posted:

KUALA LUMPUR – Seramai 385 rakyat tempatan yang sebahagian besarnya melibatkan kaum wanita terutama anak dara yang sudah lanjut usia tapi masih belum kahwin (andartu) menjadi korban sindiket penipuan yang didalangi oleh warga Afrika atau lebih dikenali sebagai Awang Hitam.

Jumpa tulang disyaki milik Shafik

Posted:

BANTING – Pasukan polis forensik semalam menjumpai sejumlah serpihan tulang dipercayai tulang manusia selepas menggali beberapa kawasan di sekitar ladang ternakan di Ladang Gadong, Tanjung Sepat semalam.

Penjenayah Geng Atab tumpas

Posted:

KUALA LUMPUR - Sekumpulan penjenayah bergelar Geng Atab yang aktif melakukan samun dan peras ugut di Ampang sejak 10 tahun lalu tumpas ekoran penahanan 13 lelaki termasuk ketua kumpulan penjenayah itu semalam.

Lembu korban mula diseludup

Posted:

TUMPAT – Syawal belum berakhir, namun penyeludup lembu sudah ligat membawa masuk haiwan-haiwan ternakan itu untuk persiapan Hari Raya Aidiladha yang akan disambut sebulan lebih lagi.

Cedera ditetak akibat meludah

Posted:

KUALA TERENGGANU – Gara-gara air ludah, seorang pekerja warga Myanmar cedera parah pada tangan kiri selepas ditetak seorang pekerja warga Indonesia di tapak projek Universiti Teknologi Mara (UiTM), Dungun dekat sini kelmarin.

3 pelacur tak serik kena tangkap

Posted:

SEREMBAN - Tak serik-serik.

Peluang lumayan sektor insurans

Posted:

PETALING JAYA - Industri insurans masih menawarkan peluang yang lumayan kepada sesiapa sahaja, terutama sekali kepada bumiputera, yang berminat untuk menjadikan bidang itu sebagai kerjaya masing-masing.

0 ulasan:

Catat Ulasan