Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Gelang emas dalam tali air

Posted:

BANTING – Siasatan kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lelaki memasuki episod baru apabila sepasukan penyelam marin menemui satu objek berkilau seperti seutas gelang emas yang disyaki mempunyai kaitan dengan kes tersebut semalam.

Tarikh paksa potong gaji belum ditentukan - PTPTN

Posted:

KUALA LUMPUR - Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) semalam menjelaskan bahawa tarikh sebenar pemotongan gaji secara wajib bagi mendapatkan semula pinjaman pelajaran daripada semua peminjamnya masih belum ditentukan.

12 syarikat kuih bulan dapat sijil halal

Posted:

KUALA LUMPUR - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengeluarkan sijil halal kepada 12 syarikat pengeluar kuih bulan yang produknya boleh dimakan oleh masyarakat Islam.

Indonesia larang calon amah ke Malaysia

Posted:

JAKARTA - Menteri Tenaga Kerja dan Transmigrasi Indonesia, Muhaimin Iskandar semalam melarang calon pembantu rumah pergi bekerja di Malaysia sehingga pemerintah republik itu mampu memberi perlindungan sewajarnya kepada mereka.

Hishammuddin lancar Facebook PDRM

Posted:

KUALA LUMPUR – Kecanggihan teknologi dalam menyampaikan maklumat mendorong Polis Diraja Malaysia (PDRM) membuka akaun dalam laman sosial popular Facebook sebagai usaha memantapkan usaha menbanteras jenayah semalam.

Tetap tarikh nikah sebelum ajal

Posted:

BUKIT MERTAJAM - Spekulasi mengatakan kematian pengusaha produk kecantikan jenama Aveer, Sarina Jaafar, 45, yang ditemui mati tergantung di dalam bilik di rumahnya di Taman Pauh Jaya, di sini Sabtu lalu disebabkan tekanan berhubung majlis perkahwinan anak sulungnya yang bakal berlangsung Januari nanti adalah tidak tepat.

Syarikat didakwa abai pekerja

Posted:

Runtuhan sebuah kompleks beli-belah, Jaya Supermarket di Seksyen 14 setahun lalu sehingga meragut tujuh nyawa telah mengheret dua syarikat pembinaan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas dakwaan gagal memastikan keselamatan, kesihatan dan kebajikan pekerja yang terbabit.

Kembar, rakan ditemui di P. Pinang

Posted:

GEORGE TOWN - "Kami tidak mahu pulang."Demikian kata-kata pasangan kembar, Nurulain Kamarazmi dan Nurulashiqin, 14, kepada polis yang menemui mereka di sebuah pangsapuri di Paya Terubong di sini semalam selepas keluar dari rumah di Taman Sentosa, Kampar, Perak pada raya kedua lalu.

'GRO Potong' perdaya pelanggan

Posted:

JOHOR BAHRU - Kelab-kelab hiburan yang menyediakan khidmat pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga asing sering menjadi tumpuan pelanggan.

Pakaian jadi pengubat rindu

Posted:

KOTA BHARU - "Saya berhasrat membawa beberapa barangan dan pakaian milik anak serta isteri saya pulang ke Kaherah, Mesir sebagai pengubat rindu."

Carrefour bakal buka dua cawangan baru

Posted:

PUTRAJAYA - Di sebalik desas-desus pasar raya Carrefour akan menutup operasi di Malaysia, Thailand dan Singapura, Carrefour semalam mengumumkan pembukaan dua buah lagi cawangan baru pada hujung tahun ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan