Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Polis Israel masuk Masjid Al-Aqsa

Posted:

BAILTULMUQADDIS - Polis Israel menyatakan pihaknya telah memasuki kawasan perbalahan di pekarangan Masjid Al-Aqsa semalam selepas satu kejadian tembakan yang melibatkan kematian sehingga mencetuskan rusuhan di bandar ini.

Duta Malaysia diberi kata dua

Posted:

JAKARTA - Sekitar 500 warga Indonesia mengadakan demonstrasi bermotosikal di luar kediaman Duta Besar Malaysia di sini semalam kerana mengutuk penderaan seorang pembantu rumah Indonesia oleh majikannya di Malaysia.

Lebih 10,000 buah sekolah rosak di Pakistan

Posted:

ISLAMABAD - Banjir di Pakistan telah merosakkan lebih 10,000 buah sekolah dan menjejaskan pembelajaran berjuta-juta pelajar di negara berkenaan.

Kisah benar perisik dalam James Bond

Posted:

LONDON - Salah satu adegan dalam filem James Bond berjudul Goldfinger dihasilkan menerusi kisah benar seorang perisik Agensi Perisikan Britain, MI6, lapor sebuah akhbar semalam.

Saintis buktikan Nabi Musa belah laut

Posted:

BOULDER, Amerika Syarikat (AS) - Saintis-saintis di AS membuktikan kebenaran kisah Nabi Musa membelah laut seperti yang diceritakan dalam kitab suci al-Quran dan Injil, lapor sebuah akhbar semalam.

Banglo berhantu gagal dilelong

Posted:

PORTSMOUTH - Sebuah banglo yang didakwa antara hartanah paling berhantu di Britain gagal dilelong, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan