Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Nafi kahwin ahli politik

Posted:

KUALA LUMPUR - Pelakon Zahida Rafik menafikan gosip-gosip di Internet bahawa dia sudah berkahwin dengan seorang ahli politik Malaysia di London baru-baru ini.

Potong gaji wajib mulai 2013

Posted:

SINTOK - Pelaksanaan skim pemotongan gaji wajib menerusi Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) bagi peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) mungkin dilaksanakan pada tahun 2013.

Suara pembunuh dirakam

Posted:

KLANG - Siasatan kes pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lelaki memasuki episod baru apabila polis dijangka menerima dua fail rakaman perbualan yang boleh dijadikan bahan bukti susulan kes itu.

Pesawat tergelincir ketika latihan

Posted:

KOTA BHARU – Sebuah pesawat ringan milik Pusat Penerbangan Asia Pasifik (APFT) tergelincir dari landasan ketika melakukan pendaratan di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra (LTSIP), Pengkalan Chepa di sini semalam.

Geng Han Taiko berkubur

Posted:

BATU PAHAT – Polis menumpaskan Geng Han Taiko yang giat mencuri kereta di sekitar daerah ini sejak beberapa bulan lalu selepas menahan lapan lelaki dalam operasi khas di beberapa kawasan selama lima hari yang berakhir Isnin lalu.

Ketua Polis Temerloh ditukar

Posted:

SUNGAI PETANI - Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, Ketua Polis Daerah Temerloh yang tertembak rakan semasa memburu landak di Lanchang, Pahang pada Sabtu lepas telah ditukarkan.

Lesen barangan runcit berkesan

Posted:

KUALA LUMPUR – Pelaksanaan mewajibkan lesen barangan runcit yang berkuat kuasa mulai 1 Julai lalu terbukti berkesan kerana tiada aduan mengenai kekurangan bekalan sepanjang musim perayaan baru-baru ini.

Dipukul dalam tandas

Posted:

JASIN – Hanya kerana menghalang tandas sebuah pusat tahfiz al-Quran di Merlimau di sini dirobohkan, sekumpulan empat lelaki berusia 60-an tergamak memukul pelajar pusat berkenaan yang berumur belasan tahun.

Lelaki leka bungkus dadah ditahan

Posted:

GEORGE TOWN - Sejumlah 1.45 kilogram dadah jenis heroin dirampas dalam satu serbuan di sebuah rumah di kawasan Kampung Baru di sini kelmarin manakala seorang lelaki berusia 30-an ditahan.

Isteri mati, suami saman HUSM

Posted:

KOTA BHARU - "Saya akan saman kerana kecuaian pihak hospital yang tertinggal kain kapas dalam rahim isteri saya selepas melahirkan anak telah menyebabkan saya kehilangan orang tersayang."

Dividen sulung 6.38 sen seunit

Posted:

KUALA LUMPUR - Permodalan Nasional Bhd. (PNB) mengumumkan pengagihan pendapatan sulung sebanyak 6.38 sen seunit bagi Amanah Saham 1Malaysia (AS 1Malaysia) bagi tahun kewangan berakhir 30 September 2010.

Peruntukan Bajet 2011 lebih besar

Posted:

KUALA LUMPUR - Peruntukan untuk Bajet 2011 dijangka lebih tinggi berbanding jumlah tahun ini iaitu RM191.5 bilion, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah ( gambar ).

0 ulasan:

Catat Ulasan