Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Presiden Afghanistan menangis kenang nasib anak

Posted:

KABUL - Presiden Afghanistan, Hamid Karzai semalam mengalirkan air mata semasa menyampaikan ucapan yang menyentuh mengenai masalah keganasan yang dihadapi negaranya.

Anak Kim Jong-il dilantik jadi jeneral

Posted:

SEOUL - Tindakan pemimpin Korea Utara, Kim Jong-il melantik anak bongsunya selaku jeneral bertaraf empat bintang dilihat sebagai satu pengesahan bahawa beliau bakal menjadi pemimpin negara komunis itu.

Los Angeles catat suhu paling panas

Posted:

LOS ANGELES - Bandar raya Los Angeles di Amerika Syarikat (AS) mencatatkan rekod suhu paling panas iaitu 45 darjah Celsius kelmarin sekali gus memaksa warganya menyejukkan badan di pantai atau tidak keluar dari rumah.

Puluhan bantah festival filem gay

Posted:

JAKARTA - Berpuluh-puluh anggota Barisan Pembela Islam memprotes satu festival filem gay antarabangsa yang berlangsung di sini sekali gus menyebabkan beberapa tayangan filem mengenai golongan itu dibatalkan.

Keranda ceria untuk si mati

Posted:

SINGAPURA - Seorang wanita dari Belgium, Ines van Gucht berusia 27 tahun semalam memenangi wang tunai AS$3,000 (RM9,282) kerana memenangi tempat pertama pertandingan mencipta keranda ceria.

Ladang keluar tiga juta buah labu

Posted:

SPALDING, Britain - Sebuah ladang milik David Bowman di sini mengeluarkan tiga juta buah labu untuk digunakan pada perayaan yang sinonim dengan perayaan hantu, Halloween, lapor sebuah akhbar semalam.

Pemberita korek hidung semasa siaran berita

Posted:

CHICAGO - Seorang pemberita wanita mengorek hidung di belakang seorang pembaca berita di pejabat stesen televisyen CBS di sini, Amerika Syarikat (AS), lapor sebuah akhbar semalam.

Naik Zeppelin tengok ikan paus

Posted:

WASHINGTON - Sebuah syarikat yang beribu pejabat di California, Amerika Syarikat (AS), Airship Ventures menggunakan pesawat era 1930-an, Zeppelin untuk menerbangkan sekumpulan saintis pada 8 Sepetember lalu selama sehari untuk merakamkan filem dan gambar ikan paus di pantai barat negara itu.

'Gorila' ditahan selepas ganggu gadis

Posted:

WADSWORTH, Amerika Syarikat (AS) - Seorang pemuda, Jeremy Lukens yang memakai kostum gorila dan menakutkan beberapa orang gadis di bandar ini bakal berdepan hukuman penjara enam bulan dan denda AS$1,000 (RM3,094), lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan