Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Dapat lima saman dalam sejam

Posted:

SETIU - Sikap memandang mudah seorang pemandu bas ekspres terhadap undang-undang jalan raya memakan diri sendiri apabila dia dikenakan lima saman hanya dalam tempoh sejam dalam satu operasi penyamaran oleh kakitangan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negeri di sini semalam.

Tarik lesen pemandu 'pembunuh'

Posted:

KUALA LUMPUR - Insiden seorang pemandu bas ekspres yang melakukan lima kesalahan dalam masa sejam pemanduan ternyata merisaukan banyak pihak.

Hanya jasad Norliza, Amirul yang pulang

Posted:

TUMPAT - Suami Norliza Ishak yang ditemui mati dibunuh bersama anaknya, Amirul Ayman Mohd. Yusof di flat di Jalan Sutera Lama, Port Dickson kelmarin sempat pulang bagi menyaksikan jenazah kedua-dua insan yang disayanginya itu buat kali terakhir sebelum dikebumikan.

PM mahu SKMM bertindak tegas

Posted:

PEKAN - Datuk Seri Najib Tun Razak mahu Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang didapati memuatkan sebarang artikel atau kenyataan sensitif dan menghina agama di laman web atau laman sosial.

Keputusan mansuh UPSR dan PMR selepas raya

Posted:

KUALA LUMPUR - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin (gambar) berkata, keputusan sama ada untuk memansuhkan atau mengekalkan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dan Penilaian Menengah Rendah (PMR) akan dibuat selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri ini.

Siswa dinasihat hati-hati guna Facebook

Posted:

JOHOR BAHRU - Kementerian Pengajian Tinggi menasihatkan mahasiswa supaya berhati-hati menggunakan laman sosial Facebook dan memastikan maklumat yang dikongsi tidak memudaratkan mereka.

Elaun pembanci sebelum raya

Posted:

BUTTERWORTH – Bayaran elaun kepada sebahagian daripada 26,000 pembanci sambilan di seluruh negara yang mendakwa masih belum menerima bayaran akan diselesaikan selewat-lewatnya sebelum Hari Raya Aidilfitri ini.

Adu jika harga ayam lebih mahal

Posted:

KUALA LUMPUR - Orang ramai yang mendapati terdapat peniaga yang menjual ayam melebihi paras harga siling diminta membuat laporan terus kepada Kementerian Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

Anak Exco Kedah maut kemalangan

Posted:

SUNGAI PETANI - Anak kedua Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan, Kesenian dan Warisan, Kebudayaan Kedah, Dr. Hamdan Mohamed Khalib meninggal dunia kelmarin selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya di Bukit Selambau dekat sini Khamis lalu.

0 ulasan:

Catat Ulasan