Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Tengku Faris diisytihar Sultan baru

Posted:

KOTA BHARU - Tuanku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan Ismail Petra dimasyhurkan sebagai Sultan Kelantan yang baru berkuat kuasa semalam. Pengisytiharan pemasyhuran itu diumumkan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Balai Rong Seri Istana Balai Besar di sini pada pukul 12.30 tengah hari.

Kerabat dakwa Kelantan kini ada dua sultan

Posted:

KOTA BHARU - "Kelantan kini diperintah oleh dua sultan". Tengku Merjan Sultan Yahya Petra, kekanda Sultan Ismail Petra, membuat dakwaan itu ekoran pelantikan anak saudaranya, Tengku Muhammad Faris Petra sebagai Sultan Kelantan yang baru semalam.

Peguam disiasat kes wang haram

Posted:

KUALA LUMPUR - Polis menyiasat kemungkinan aset mencecah jutaan ringgit dimiliki peguam Datuk K. Patmanaban, 41, yang ditahan polis bagi membantu siasatan kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya, 47, dan tiga yang lain adalah hasil pengubahan wang haram.

Sosilawati dikebumi di kampung

Posted:

BATU PAHAT - Keluarga arwah Datuk Sosilawati Lawiya, 47, berhasrat untuk mengebumikan jutawan kosmetik di kampungnya, di Kampung Seri Menanti, Sri Medan di sini.

Saudagar batu permata hilang

Posted:

KUALA LUMPUR - Polis menyiasat kemungkinan kehilangan empat ahli perniagaan termasuk seorang saudagar batu permata warga India turut mempunyai kaitan dengan lapan lelaki yang ditahan berkaitan kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga rakannya.

Norman dan Memey bertunang

Posted:

KOTA TINGGI – Spekulasi hubungan cinta pelakon Norman Hakim, 34, dengan Suhaiza Suhaimi atau lebih dikenali sebagai Memey, 22, berakhir apabila mereka mengikat tali pertunangan pada satu majlis sederhana di kediaman Memey di Felda Tenggaroh Selatan 1 dekat sini semalam.

Dua beranak maut kemalangan

Posted:

REMBAU - "Sebelum kemalangan saya terlihat satu objek hitam di lorong kanan jalan tapi tak pasti apa objek itu kerana jalan gelap.

Pasangan kembar dirayu pulang

Posted:

KAMPAR - Seorang ibu merayu anak kembar perempuannya yang tidak pulang ke rumah selepas keluar ke pekan Kampar di sini pada hari raya kedua lalu supaya kembali ke pangkuan keluarga.

Pengutip derma bergaji bulanan

Posted:

AMPANG – Kebanyakan pengutip derma yang mendakwa memungut wang bagi tujuan amal menjadikan kawasan luar premis bank sebagai tempat mereka beroperasi.

Zeti dinamakan ketua bank pusat terbaik dunia

Posted:

KUALA LUMPUR - Majalah yang beribu pejabat di New York, Global Finance, menamakan Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz (gambar) sebagai seorang daripada ketua bank pusat terbaik dunia sepanjang setahun lalu di kalangan lima ketua bank pusat yang lain di lima negara.

0 ulasan:

Catat Ulasan