Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Palestin tak akan batalkan rundingan

Posted:

RAMALLAH, Tebing Barat - Israel dan Palestin tiada pilihan kecuali berunding, kata Presiden Palestin, Mahmoud Abbas semalam semasa beliau menemui Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS), Hillary Clinton ketika usaha-usaha sedang dilakukan bagi menggerakkan rundingan secara langsung di antara kedua-dua belah pihak.

Ibu buang bayi kerana dirogol majikan

Posted:

MANILA - Seorang wanita Filipina mengaku melahirkan seorang bayi di dalam sebuah pesawat sebelum dia membuang anaknya itu ke dalam beg sampah di dalam tandas pesawat yang mendarat di Lapangan Terbang Antarbangsa Ninoy Aqiono di sini pada Ahad lalu, kata seorang Ahli Dewan Perwakilan Rakyat, Lani Mercado semalam.

Haiwan aneh ditemui di Kenya

Posted:

NAIROBI - Sejenis mamalia ganjil dipercayai spesies baru tikus kasturi gajah berjaya dirakamkan di hutan Boni-Dodori, pedalaman timur laut Kenya baru-baru, lapor sebuah akhbar semalam.

Taliban ugut serang pusat pengundian

Posted:

KABUL - Pergerakan Taliban semalam mengancam untuk menyerang pusat-pusat pengundian semasa pilihan raya Parlimen Afghanistan diadakan esok.

Lembu terkecil di dunia

Posted:

LONDON - Seekor lembu kerdil yang meminati muzik kontemporari dinamakan sebagai lembu terkecil di dunia oleh Guinness World Records, lapor sebuah akhbar semalam.

Bersenam bukan cara kuruskan badan

Posted:

LONDON - Satu kajian menunjukkan bahawa bersenam bukannya cara terbaik untuk menurunkan berat badan, lapor sebuah akhbar semalam.

Saman kerajaan setelah kurus

Posted:

LONDON - Seorang penasihat kewangan, Tim Daily (gambar) menyaman Perkhidmatan Kesihatan Awam Britain (NHS) milik kerajaan selepas badannya kurus disebabkan pembedahan pintasan perut, lapor sebuah akhbar semalam.

Baju dihasilkan daripada semburan khas

Posted:

MADRID - Seorang pereka fesyen dari Sepanyol, Dr. Manel Torres mencipta semburan khas yang boleh menghasilkan baju dan dipakai seperti pakaian biasa, lapor sebuah akhbar semalam.

Haiwan mirip lembu bertanduk dua ditemui

Posted:

VIENTIANE - Seekor haiwan mirip lembu yang mempunyai dua tanduk di bahagian kepala telah dilihat buat pertama kali dalam tempoh lebih sedekad selepas ia ditangkap oleh penduduk kampung di wilayah Bolikhamxay, Laos, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan