Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Rasidi terlepas hukuman gantung

Posted:

SEREMBAN - Mahkamah Tinggi di sini semalam melepas dan membebaskan Rasidi Ismail yang menghadapi tuduhan membunuh empat ahli keluarganya pada 5 Januari lalu atas alasan dia tidak siuman.

Rayuan menjelang hari raya

Posted:

BATU PAHAT – "Wati tak balik lagi ke? Dah nak raya ni."Itulah persoalan yang acap kali bermain di bibir Yatemi Abdul Rahman, 80, ibu jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, yang masih gagal dikesan bersama tiga lelaki lain sejak keluar dari pejabatnya di Jalan Raja Bot, Kampung Baru, Kuala Lumpur pada 30 Ogos lalu.

Polis percaya jutawan kosmetik masih selamat

Posted:

SHAH ALAM - Polis percaya Datuk Sosilawati Lawiya yang dilaporkan hilang bersama tiga lelaki pada 30 Ogos lalu berada dalam keadaan selamat.

Gadis bakal juruterbang rentung

Posted:

KULAIJAYA – Impian Dione Wong Yong Chin, 19, untuk menjadi juruterbang profesional terkubur akhirnya apabila dia terbunuh selepas pesawat No. 9 MHKI Liberty yang dinaikinya semasa ujian latihan penerbangan terhempas di Ladang Seri Pulai di sini pukul 9.20 pagi semalam.

Penari, polis bantuan didakwa culik, kurung pelancong

Posted:

SELAYANG – Kematian seorang pelancong warga Sri Lanka akhir bulan lalu membawa kepada penangkapan seorang penari kebudayaan dan seorang anggota polis bantuan atas dakwaan terlibat dalam sindiket penculikan tiga warga asing bagi mendapatkan wang tebusan.

Loji air ditutup, 1.2 juta terjejas

Posted:

BANGI – Loji Rawatan Air Sungai Semenyih, Dengkil ditutup sementara semalam selepas sumber air mentah dari Sungai Kembong Hilir dicemari sisa bahan buangan dan menjejaskan bekalan kepada kira-kira 1.2 juta pengguna di sekitar Lembah Klang.

Miky kecewa dituduh fitnah TMJ dalam Facebook

Posted:

JOHOR BAHRU - Setelah sekian lama mendiamkan diri, seorang pondan yang hanya mahu dikenali sebagai Miky, 31, tampil dengan dakwaan dia telah menjadi mangsa fitnah kerana kononnya menyamar sebagai Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Ibrahim Sultan Ibrahim dalam laman sosial Facebook.

Ahli falak yakin raya hari Jumaat

Posted:

KUALA LUMPUR - Berdasarkan data dan kajian ahli falak, Hari Raya Aidilfitri tahun ini kemungkinan besar disambut pada Jumaat ini.

Ameng Spring diarah bela diri kes dadah

Posted:

KUALA LUMPUR - Selepas mengharungi perbicaraan bermula 12 Mei lalu, vokalis kumpulan Spring, Ameng (gambar) akhirnya disabitkan bersalah atas tuduhan memasukkan dadah ke dalam badan dan diarah membela diri oleh Mahkamah Majistret di sini semalam.

Kempen 1Malaysia 1Halal di Negeri Sembilan

Posted:

SEREMBAN - Usahawan dan peniaga produk halal tempatan dipelawa menyertai Kempen 1Malaysia 1Halal peringkat Negeri Sembilan pada 15 hingga 17 Oktober depan.

Wook lega dapat beraya dengan suami

Posted:

KUALA TERENGGANU - Warga emas berusia 108 tahun, Mek Wook Kundur lega apabila suaminya, Mohd. Nor Musa diberi pelepasan dua minggu oleh Pusat Pemulihan Penagihan Narkotik di Besut bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri bersamanya di rumah mereka di Kuala Berang di sini.

Sindiket penipuan SMS aktif semula

Posted:

SEREMBAN – Baru beberapa bulan terkubur, namun satu sindiket penipuan menerusi peraduan khidmat pesanan ringkas (SMS) kini aktif semula. Sindiket itu dipercayai bergiat kembali selepas pihak polis berjaya menumpaskan sindiket serupa yang berpangkalan di Tawau, Sabah pada awal Jun lalu.

0 ulasan:

Catat Ulasan