Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Pembaca akhbar di Asia meningkat

Posted:

HONG KONG - Akhbar-akhbar di Asia masih kekal popular manakala trend membaca akhbar dalam talian dilihat amat perlahan di benua itu.

Hillary dakwa rundingan damai Palestin serius

Posted:

BAITULMUQADDIS - Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS), Hillary Clinton menegaskan semalam bahawa Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu dan Presiden Palestin, Mahmoud Abbas serius mengenai rundingan damai Asia Barat.

Zoe Saldana dipilih pemakai pakaian terbaik

Posted:

LOS ANGELES, Amerika Syarikat (AS) - Aktres Zoe Saldana, yang menyumbangkan suara untuk watak makhluk asing seksi berwarna biru dalam filem tiga dimensi (3D), Avatar , menduduki senarai teratas pemakai pakaian terbaik yang dipilih oleh majalah People selain bintang drama muzikal Glee , Lea Michele dan teman wanita Putera Williams, Kate Middleton.

Presiden umum bertanding di Facebook

Posted:

LAGOS - Presiden Nigeria, Goodluck Jonathan mengumumkan akan bertanding pada pilihan raya yang akan diadakan pada Januari depan menerusi laman Facebook, menurut satu kenyataan semalam.

Bercakap loghat Perancis selepas sakit kepala

Posted:

LONDON - Seorang wanita dari sebuah kampung di barat daya England menyatakan dia mula bercakap dalam loghat Perancis selepas berulang kali diserang sakit kepala yang teruk.

Isteri kurung suami yang hilang ingatan

Posted:

TAIZHOU, China - Seorang isteri terpaksa 'memenjarakan' suaminya di dalam sebuah kurungan selepas doktor-doktor enggan meneruskan pemberian ubat kepada lelaki berkenaan, lapor sebuah akhbar semalam.

Pemain England lelong medal Piala Dunia

Posted:

MANCHESTER, Britain - Legenda bola sepak England, Nobby Stiles mahu melelong medal kemenangannya yang diperoleh selepas dia membantu skuad England menjuarai Piala Dunia 1966 dengan menewaskan Jerman Barat 4-2, lapor sebuah akhbar semalam.

Menara Eiffel terima ancaman bom

Posted:

PARIS - Menara Eiffel yang menjadi mercu tanda Perancis dibuka semula semalam sehari selepas ia dikosongkan ekoran ancaman bom daripada seorang pemanggil yang tidak dikenali.

Lebih banyak gambar di Twitter

Posted:

SAN FRANCISCO, Amerika Syarikat (AS) - Pihak pengurusan Twitter kini mengubahsuai laman web mesej itu supaya lebih banyak gambar dapat disiarkan.

Pervez umum kembali sertai politik

Posted:

HONG KONG - Bekas pemerintah Pakistan, Pervez Musharraf semalam mengumumkan bahawa beliau bersedia untuk menyertai arena politik dan akan melancarkan sebuah parti politik baru pada bulan depan.

0 ulasan:

Catat Ulasan