Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Perompak bank CIMB Medan ditembak mati

Posted:

JAKARTA - Pasukan polis khas antipengganas Indonesia, Densus 88 kelmarin berjaya menembak mati tiga perompak yang menyamun sebuah cawangan CIMB milik firma perbankan Malaysia di Medan, Sumatera Utara pada bulan lalu.

Ketua negara diminta bantu basmi kemiskinan dunia

Posted:

PERTUBUHAN BANGSA- BANGSA BERSATU (PBB) - Setiausaha Agung PBB, Ban Ki-moon merasmikan Sidang Pembangunan Matlamat Milenium semalam dengan berikrar untuk menghimpunkan presiden, perdana menteri dan raja bagi meminta mereka menggunakan kuasa masing-masing bagi mencapai matlamat PBB untuk membantu penduduk termiskin dunia menjelang 2015.

Kumpulan kereta import pertama tiba di Gaza

Posted:

KEREM ABU SALEM, Genting Gaza – Sejumlah 20 buah kereta dihantar ke Genting Gaza semalam untuk kali pertama dalam tempoh lebih tiga tahun setelah mendapat kebenaran Israel, kata seorang wartawan agensi berita AFP.

Beckham diurut tukang urut tua

Posted:

LOS ANGELES - Seorang pemberita akhbar The Sun menyamar sebagai pelanggan sebuah rumah urut di sini yang mengupah wanita Thailand untuk melakukan urutan selepas bintang bola sepak terkenal, David Beckham berkunjung untuk mendapatkan perkhidmatan mengurut di tempat sama.

Lumba dayung labu di Jerman

Posted:

LUDWIGSBURG - Perlumbaan mendayung labu terbesar di dunia diadakan sempena Festival Labu Ludwigsburg di Jerman, lapor sebuah akhbar semalam,

Harimau di banjaran Himalaya

Posted:

LONDON - Beberapa ekor harimau Bengal ditemui hidup di banjaran Himalaya, lapor sebuah akhbar semalam.

Kereta tertusuk penghadang jalan

Posted:

BILLINGS, Amerika Syarikat - Seorang pemandu, Andy Dangerfield, 21, yang sedang mengantuk nyaris maut terkena tusukan logam penghadang jalan yang menembusi keretanya, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan