Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


KLIA 2 ganti LCCT pada 2012

Posted:

SEPANG - Terminal dan Kompleks Tetap Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA 2) yang akan menggantikan Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) di sini bakal siap pada pertengahan tahun 2012.

Sindiket tepuk bahu curi duit

Posted:

KUALA TERENGGANU – Kekerapan orang ramai berkunjung ke bank untuk mengeluarkan wang menerusi mesin pengeluaran wang automatik (ATM) menjelang Aidilfitri memberi peluang kepada sindiket tepuk bahu membuat jenayah.

Buang sikap melampau - Najib

Posted:

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, masyarakat tidak boleh membenarkan cara hidup rakyat Malaysia yang berpaksikan kepelbagaian dan kesederhanaan diasak oleh budaya kejumudan serta sikap melampau yang terjelma melalui isu-isu perkauman serta agama.

Kosmo! sambut ulang tahun ke-6

Posted:

RAI ULANG TAHUN. Pada tanggal 31 Ogos hari ini, akhbar kompak Kosmo! yang semakin mendapat sambutan daripada pembaca merayakan ulang tahunnya yang keenam.

Lebih 10,000 permohonan Insurans Pos Raya

Posted:

KUALA LUMPUR - Insurans Pos Raya yang disediakan oleh Pos Malaysia menerima sambutan menggalakkan daripada orang ramai dan sehingga kini lebih 10,000 permohonan sudah diterima.

Parang Karat tumpas

Posted:

JOHOR BAHRU – Kerakusan sekumpulan empat lelaki bergelar Geng Parang Karat melakukan rompakan terhadap tiga buah kedai serbaneka 24 jam walaupun baru ditubuhkan awal bulan ini tidak ke mana apabila kesemua mereka ditahan dalam serbuan di sekitar Batu Pahat dekat sini Sabtu lalu.

Awang Hitam cetak wang palsu

Posted:

KAJANG – Sepasukan polis tidak menduga kedatangan mereka ke sebuah rumah di Bandar Sungai Long di sini untuk meleraikan satu kes pergaduhan rupa-rupanya membongkar tembelang tiga pelajar warga Nigeria termasuk seorang wanita yang mencetak 100,000 mata wang dolar Amerika Syarikat (AS$) palsu.

CCTV rakam identiti lelaki letak kotak misteri

Posted:

KUALA LUMPUR - Polis percaya dapat mengenal pasti suspek yang meletakkan kotak berisi bom buatan sendiri yang meletup sehingga mengorbankan seorang wanita di tingkat 12, Apartmen Desa Tun Razak di sini kelmarin.

Kena tahan dalam bas ekspres

Posted:

GEORGE TOWN - Usaha seorang warga Nigeria membawa dua beg berisi dadah bernilai RM100,000 di dalam bas ekspres menuju ke Selatan tidak kesampaian apabila dia ditahan di kawasan tol, Sungai Dua, Seberang Perai di sini kelmarin.

Catat untung RM377.655 juta

Posted:

KUALA LUMPUR – BIMB Holdings Bhd. (BIMB Holdings), mencatatkan keuntungan kumulatif 12 bulan sebelum zakat dan cukai RM377.655 juta berbanding RM299.132 juta pada tempoh yang sama tahun lepas.

Sukimi Lube mahu ke luar negara

Posted:

KOTA BHARU - Sukimi Lube Sdn. Bhd. (Sukimi Lube), pengeluar minyak pelincir Bumiputera optimis untuk mengembangkan sayap perniagaannya ke luar negara dengan memilih Vietnam, Laos dan Indonesia sebagai pilihan awalnya.

0 ulasan:

Catat Ulasan