Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Pak Sheikh, 'tok kadi' kena cekup

Posted:

SHAH ALAM – Tembelang Pak Sheikh yang mendakwa dirinya amil zakat bertauliah di Selangor dan menjadi broker pernikahan songsang akhirnya terbongkar selepas lokasi aktivitinya diserbu pihak berkuasa Jumaat lalu.

Pensijilan halal akan diwajibkan

Posted:

PUTRAJAYA - Semua pengusaha produk makanan, kosmetik dan farmaseutikal akan diwajibkan untuk mendapatkan sijil halal selepas pindaan Akta Perihal Dagangan 1972 dibentangkan di Parlimen pada Oktober ini.

Wanita mangsa asid tekad mahu bercerai dengan suami

Posted:

KUALA TERENGGANU – "Kalau hanya saya seorang yang cedera mungkin saya boleh maafkan tetapi perbuatan dia (suami) telah memusnahkan masa depan anak-anak saya."

Pusingan U ragut empat nyawa

Posted:

JELEBU – Hilang isteri, hilang tiga anak serentak. Demikian harga yang dibayar oleh seorang suami apabila kereta Proton Wira dipandunya tiba-tiba membuat pusingan U sebelum kereta itu dirempuh sebuah van Toyota di Kilometer 22, Jalan Seremban-Simpang Pertang malam kelmarin.

Tiket bas masih banyak

Posted:

KUALA LUMPUR - Suasana terminal bas di sini pada tahun ini agak berbeza kerana tiket-tiket bas ekspres untuk warga kota pulang berhari raya masih banyak belum terjual meskipun kaunter jualan dibuka sejak seminggu lalu.

Mirza didakwa lagi

Posted:

KUALA LUMPUR - Ketua Pengarah Tourism Malaysia, Datuk Mirza Mohammad Taiyab dan bekas Ketua Pegawai Operasi (COO) Pembangunan Pelancongan Malaysia Berhad (Pempena), Mohammad Rosly Md. Selamat mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan pecah amanah melibatkan wang dana syarikat itu berjumlah RM888,000 di Mahkamah Sesyen di sini semalam.

Wook jamin RM2,000

Posted:

HULU TERENGGANU - Demi perasaan sayang kepada Mohd. Nor Musa, 38, warga emas berusia 108 tahun, Mek Wook Kundur sanggup menghabiskan duit simpanannya sebanyak RM2,000 untuk menjamin keluar suaminya itu yang ditahan sekali lagi kerana kes dadah.

Peniaga pukul penguat kuasa

Posted:

ALOR SETAR – Tindakan Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) menyita dan merampas barang jualan peniaga yang berniaga sebelum pukul 3 petang sepanjang bulan Ramadan telah menyebabkan seorang wanita naik angin lalu memukul anggota penguat kuasa yang datang ke kedainya semalam.

Teksi sapu kuasai hentian bas

Posted:

KUALA LUMPUR - Isu kereta sapu sudah banyak kali diperkatakan sejak sekian lama dan kewujudan 'pencuri' penumpang ini tidak pernah berakhir.

Keluarga rayu tahanan dibebaskan

Posted:

BATAM (Indonesia) - "Bapa mertua saya sedang sakit, saya berharap sangat kalau dia dan enam yang lain dapat dibebaskan dengan segera."

MAS rugi RM532.59j suku kedua

Posted:

PETALING JAYA - Harga bahan api yang turun naik mendorong Malaysia Airlines (MAS) mencatatkan kerugian pracukai RM532.591 juta pada suku kedua berakhir 30 Jun 2010 berbanding keuntungan pracukai RM896.146 juta pada tempoh yang sama tahun lepas.

ATM AmBank menang anugerah

Posted:

KUALA LUMPUR – AmBank (M) Bhd. (AmBank) telah memenangi Anugerah Kecemerlangan Keselamatan Enterpris di dalam anugerah ICT Share/Guide Association (M) (SGAM) 2010.

0 ulasan:

Catat Ulasan