Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Harga stabil selepas permintaan jatuh

Posted:

KUALA LUMPUR - Persekutuan Persatuan Penternak Malaysia (FLFAM) memberi alasan penurunan harga ayam yang dijangka berlaku mulai semalam tidak menjadi berikutan permintaan terhadap barangan makanan itu masih tinggi.

Lafaz cerai di hotel

Posted:

GOMBAK – Nurhayati Othman, isteri kepada jaguh badminton negara Roslin Hashim, mendakwa dia diceraikan oleh suaminya selepas dia mendapati lelaki itu berada bersama penerbit filem, Raja Azmi Raja Sulaiman di sebuah hotel di Jalan Ampang, Kuala Lumpur pada 7 Ogos lalu.

Ditahan selepas buang bayi

Posted:

MELAKA - Tembelang sepasang kekasih yang membuang bayi lelaki berusia lima bulan ke dalam tong sampah Hospital Melaka di sini terbongkar apabila kedua-dua mereka ditahan ketika ibu bayi itu mendapatkan rawatan di hospital tersebut kelmarin.

60 peratus berzina kerana pengaruh video lucah

Posted:

KUALA LUMPUR – Satu kajian yang dibuat oleh seorang pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pada tahun lalu mendapati 60 peratus kes perzinaan berpunca daripada menonton bahan-bahan lucah.

Benjy lepas dan bebas satu tuduhan dadah

Posted:

KUALA LUMPUR - Pelakon yang juga anak lelaki tunggal seniwati Azean Irdawaty, Benjy (gambar kecil) boleh menarik nafas lega apabila Mahkamah Majistret di sini semalam melepas dan membebaskan satu daripada tiga pertuduhan dadah yang dihadapinya.

Geng curi motosikal tumpas

Posted:

AMPANG - Kegiatan 11 orang dari geng curi motosikal sejak awal tahun ini akhirnya tumpas selepas mereka dicekup polis pada Sabtu dan Isnin lalu.

Sindiket kad kredit palsu lumpuh

Posted:

KUALA LUMPUR – Satu rangkaian sindiket pemalsuan kad kredit antarabangsa berjaya dilumpuhkan selepas polis menahan lima orang termasuk pasangan suami isteri dalam dua serbuan berasingan di ibu negara dan Shah Alam baru-baru ini.

Ramai veteran tentera tidak terima pencen

Posted:

KUALA LUMPUR - Masih ramai di kalangan 280,000 veteran tentera di seluruh negara masih belum menyedari peranan Jabatan Hal Ehwal Veteran (JHEV) Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bagi membela nasib mereka.

Tindakan tegas terhadap masjid

Posted:

SEREMBAN – Kerajaan Negeri Sembilan memberi amaran akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak pengurusan masjid di negeri ini yang menggunakan masjid sebagai pentas melakukan aktiviti memecahbelahkan rakyat.

Minyak pati herba ke Perancis

Posted:

MELAKA – Perbadanan Bioteknologi Melaka melalui anak syarikatnya, Tropical Bioessence Sdn. Bhd. (TBE), akan memasarkan minyak pati hasil kajian perbadanan itu ke Perancis.

0 ulasan:

Catat Ulasan