Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Pengguna terus menjadi mangsa

Posted:

ALOR SETAR - Tiga persatuan pengguna bukan sahaja bercanggah pendapat mengenai punca kenaikan harga ayam sehingga mencecah RM7.50 sekilogram ketika ini malah memberikan cadangan berbeza bagi mengatasi masalah tersebut.

Promosi pinjaman Ramadan menakutkan

Posted:

KUALA LUMPUR - Syarikat-syarikat pinjaman wang berlesen serta koperasi kini dilihat ligat mempromosikan pinjaman peribadi mereka kepada orang ramai sempena bulan Ramadan dan jualan mega yang berlangsung ketika ini.

Pembunuh budak kena bela diri

Posted:

SHAH ALAM – Mahkamah Tinggi di sini semalam memerintahkan pemandu teksi, Mohd. Fazli Azri Jamil membela diri atas tuduhan membunuh anak teman wanitanya, Syafiah Humaira Sahari di Ulu Yam Lama, Batang Kali pada 25 Februari lalu.

Buang bayi boleh dihukum mati

Posted:

KUALA LUMPUR – Polis diarah menjalankan siasatan terhadap kes buang bayi sebagai percubaan membunuh atau sekiranya dengan niat boleh ditakrifkan sebagai kes bunuh yang membawa kepada hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Visual dinding punca pembunuhan

Posted:

SEREMBAN – Rasidi Ismail, 32, dalam keterangan membela diri atas tuduhan membunuh empat anggota keluarganya mendakwa pembunuhan itu berlaku selepas dia mendapat arahan melalui visual tulisan di dinding.

Mahkamah bubar pernikahan wali perempuan

Posted:

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam memutuskan untuk membubar pernikahan satu pasangan yang didapati telah bernikah dengan berwalikan seorang perempuan enam tahun lalu.

Hotel degil masih guna bufet Ramadan

Posted:

KUALA LUMPUR – Walaupun Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sudah melarang hotel yang tidak mendapat sijil halal daripada menggunakan nama bufet Ramadan sebagai promosi pakej berbuka puasa namun masih ramai yang berdegil.

Guna alkohol dalam sajian

Posted:

PUTRAJAYA – Sebuah hotel bertaraf lima bintang di sini yang dipercayai menggunakan bahan memasak mengandungi alkohol telah dinasihatkan supaya menghentikan penggunaan bahan itu oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) semalam.

Guru Kafa nyaris terbakar mati lemas

Posted:

BESUT - Seorang guru Kelas al-Quran dan Fardu Ain (Kafa) yang berjaya keluar dari keretanya yang terbakar selepas terbabas ditemui mati lemas di sebatang sungai di Kampung Salim, Kuala Besut dekat sini semalam.

Remaja hilang kini berada di Afrika

Posted:

KUALA LUMPUR – Seorang remaja, Nur Dhiya Ain Rosman, (gambar kecil), 19, yang tidak pernah berpisah dengan keluarga menghilangkan diri secara tiba-tiba dari rumahnya di Brickfields Isnin lalu dipercayai diperalat oleh sindiket dadah antarabangsa.

Penyu Rantau Abang dipasang pengesan

Posted:

DUNGUN - Seekor penyu belimbing yang dikenali sebagai Puteri Rantau Abang dilepaskan semula ke laut dengan dipasang peranti pengesan satelit bagi tujuan penyelidikan di sini semalam.

Sasaran Agrobank kekal 15 peratus

Posted:

KUALA LUMPUR - Agrobank mengekalkan sasaran pertumbuhan pinjamannya bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember ini kepada 15 peratus berbanding angka sebelum ini yang diunjurkan mencecah 42 peratus.

0 ulasan:

Catat Ulasan