Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


'TMJ palsu' dalam Facebook

Posted:

JOHOR BAHRU – Tindakan seorang individu yang didakwa menyamar sebagai Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Ibrahim Ibni Sultan Ibrahim di laman rangkaian sosial Facebook mencetuskan satu lagi insiden yang menimbulkan rasa kurang senang keluarga diraja Johor.

Bazar Ramadan paling berisiko

Posted:

KUALA LUMPUR - Bazar Ramadan mungkin menjadi tempat paling sesak dengan orang ramai yang mahu mencari juadah berbuka tetapi ia juga tempat yang paling banyak berlaku kes keracunan makanan sejak umat Islam mula berpuasa pada 10 Ogos lalu.

Reputasi Indonesia telah tercemar

Posted:

PUTRAJAYA - Kerajaan Indonesia diminta memastikan keselamatan rakyat Malaysia di republik itu serta mengambil tindakan terhadap kumpulan yang melempar najis manusia ke dalam kawasan Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta.

Rodokan maut atas jejantas

Posted:

PETALING JAYA - Siapa sangka seorang wanita yang menderita kanser payu dara sejak lima tahun lalu menemui ajal dalam keadaan tidak disangka-sangka apabila dia ditikam oleh seorang penjenayah yang mahu menyamunnya di jejantas Jalan Subang Utama berhampiran pusat beli-belah Sunway Pyramid dekat sini semalam.

Rangka bayi dalam kubur misteri

Posted:

TANAH MERAH – Tanda tanya penduduk Kampung Telaga Bijih, Batu Gajah di sini mengenai kewujudan sebuah kubur misteri di tanah perkuburan Islam di situ sejak tiga bulan lalu terjawab apabila ia rupa-rupanya mengandungi rangka bayi.

JPJ tangkap 200 ulat tiket

Posted:

engangkutan Jalan (JPJ) mula bertindak terhadap kegiatan ulat-ulat tiket yang semakin berleluasa di terminal-terminal bas menjelang Hari Raya Aidilfitri yang akan disambut tidak lama lagi.

Perogol budak didakwa

Posted:

IPOH - Seorang pekerja sambilan sebuah restoran makanan segera dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini atas tiga pertuduhan merogol, meliwat dan menculik seorang kanak-kanak berusia 11 tahun pada 4 Ogos lalu.

Suzila maafkan suami

Posted:

KOTA BHARU - Nik Suzila Nik Hashim, isteri kepada pesakit mental, Muhaimin Sautar yang kini direman selama lima hari kerana disyaki menyembelih anak lelaki tunggal mereka hingga mati di Kampung Sungai Budor, dekat sini, kelmarin memberitahu dia belum membuat keputusan untuk terus bersama lelaki itu tetapi tetap memaafkan perbuatan kejam suaminya.

Negara rugi RM9b nahas jalan raya

Posted:

SHAH ALAM - Setiap tahun Malaysia perlu menanggung kerugian antara RM8 hingga RM9 bilion akibat kemalangan jalan raya, kata Ketua Pengarah Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR), Datuk Suret Singh.

Bulan rahmat untuk Ku Faridah

Posted:

HULU TERENGGANU - Ramadan tahun ini adalah yang paling bermakna buat Ku Faridah Ku Seman, 33, apabila dia akhirnya dapat menunaikan ibadah puasa bersama semua lima cahaya matanya yang terpisah sejak lapan tahun lalu.

Guna urus niaga wang asing

Posted:

KUALA LUMPUR - Majlis Penasihat Syariah (MPS) Bank Negara Malaysia (BNM) memutuskan institusi kewangan Islam boleh menggunakan urus niaga hadapan mata wang asing untuk tujuan lindung nilai berasaskan wa'd (janji) yang mengikat pihak yang memberikan janji itu.

0 ulasan:

Catat Ulasan