Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Ayam Ramadan semakin mahal

Posted:

KUALA LUMPUR - Kenaikan harga ayam pada minggu pertama bulan Ramadan berlaku lagi dengan para pembeli di beberapa negeri terpaksa membayar sehingga RM7.50 atau 70 sen melebihi harga biasa bagi setiap kilogram sejak kelmarin.

Pesalah trafik selamat senarai hitam hingga 2011

Posted:

PUTRAJAYA - Kabinet semalam memutuskan untuk menarik balik tindakan menyenarai hitam para pemandu bagi kesalahan trafik buat sementara waktu, bagi membolehkan orang ramai memperbaharui lesen memandu dan cukai jalan bermula semalam hingga 28 Februari tahun depan.

Rasidi diarah bela diri

Posted:

SEREMBAN – Mahkamah Tinggi di sini semalam dikejutkan dengan keterangan saksi kesembilan, pegawai penyiasat polis yang mendedahkan bahawa Rasidi Ismail yang menghadapi tuduhan membunuh empat ahli keluarganya pada 5 Januari lalu mengaku membunuh keluarganya kerana melakukan satu misi suci membunuh syaitan dan dajal yang banyak di muka bumi ini.

Buku panduan nikah bantu isu rumah tangga

Posted:

PUTRAJAYA - Buku Panduan Proses Nikah, Cerai dan Rujuk dapat membuka jalan penyelesaian bagi masalah pernikahan khususnya kepada golongan wanita.

Bubur lambuk ditunggu-tunggu

Posted:

KUALA LUMPUR - Akhbar Kosmo! meneruskan tradisinya pada setiap Ramadan dengan mengedarkan bubur lambuk secara percuma kepada orang ramai sebagai juadah berbuka puasa di Masjid Jamek Kampung Baru di sini petang semalam.

Tiket raya masih banyak

Posted:

KUALA LUMPUR - Tiket pengangkutan awam termasuk bas dan kereta api bagi orang ramai balik ke kampung masing-masing untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti masih banyak.

Pelacur China jual tubuh depan tandas mati dijerut

Posted:

KUALA LUMPUR - Malang menimpa seorang pelacur warga China apabila dia ditemui mati dengan kesan jerutan di leher di dalam sebuah bilik di sebuah rumah di tingkat tujuh pangsapuri Plaza Pudu di sini kelmarin.

Terlepas hukuman sebulan jel

Posted:

SHAH ALAM – Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin tidak dapat menahan perasaan apabila mengalirkan air mata kegembiraan selepas berjaya mengenepikan hukuman penjara sebulan yang dikenakan terhadapnya kerana berpoligami tanpa kebenaran mahkamah.

Mustahil kuasai teknologi jika dijajah

Posted:

JOHOR BAHRU - Kemerdekaan membolehkan teknologi baru dikuasai rakyat tempatan.

Panglima lawat bekas tentera daif

Posted:

PUCHONG - Sepasang suami isteri warga emas daif yang tinggal di Sungai Rasau, Kampung Pulau Meranti di sini, dikejutkan dengan kehadiran Panglima Pendidikan dan Latihan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Laksamana Muda Datuk Musa Omar semalam.

Celcom bina 37 Pusat Jalur Lebar Komuniti

Posted:

PADANG BESAR - Celcom Axiata Berhad (Celcom) bakal membina 37 buah Pusat Jalur Lebar Komuniti (PJK) di seluruh negara secara berperingkat-peringkat dalam tempoh lima tahun.

Maidam bina dua hotel berharga RM54 juta

Posted:

KUALA TERENGGANU - Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) maju setapak lagi dengan menceburi bidang perhotelan yang diharap memberi pulangan yang lebih baik kepada agensi itu.

0 ulasan:

Catat Ulasan