Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Sultan Ibrahim murka lagi

Posted:

JOHOR BAHRU – Dua lelaki ditahan semalam kerana disyaki terlibat dalam penipuan sijil pengurniaan Pingat Ibrahim Sultan Pangkat Kedua (PIS II) palsu pada 5 Ogos lalu sekali gus menambah lagi kemurkaan Sultan Johor.

Lagi 22 hotel dapat sijil halal Jakim

Posted:

KUALA LUMPUR - Sebanyak 22 hotel di sekitar ibu negara mendapat taraf pensijilan halal Malaysia oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) di sini sejak kelmarin.

Buku Najib tangkis persepsi salah faham

Posted:

KUALA LUMPUR - Buku bergambar Najib Tun Razak Melakar Transformasi Malaysia yang berasaskan fakta dan kronologi dasar-dasar negara dapat menangkis persepsi salah faham rakyat terhadap pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Siasatan kes Aziz-Rohana selesai

Posted:

PETALING JAYA - Siasatan berhubung kematian bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang, Selangor, Datuk Abdul Aziz Mohd. Noh bersama pembantu peribadinya, Siti Rohana Ismat, akhirnya selesai apabila polis mengesahkannya sebagai bunuh dan bunuh diri.

Orang Kelantan suka bergaduh?

Posted:

KOTA BHARU – Penduduk Kelantan mungkin boleh dikatakan suka bergaduh sesama jiran dan ahli keluarga jika diukur pada jumlah laporan pergaduhan yang diterima polis sepanjang tahun ini.

Cuaca lembap sepanjang Ramadan

Posted:

KUALA LUMPUR – Jika Ramadan pada tahun lalu rakyat negara ini terpaksa mengharungi bahang kehangatan akibat fenomena El Nino, namun pada tahun ini, umat Islam dijangka dapat menjalani ibadah puasa dalam suasana yang lebih selesa.

Parah diserang ala mafia

Posted:

TELUK INTAN - Seorang ketua kampung cedera parah akibat terkena tembakan yang dilepaskan oleh seorang lelaki dalam serangan ala mafia di Kampung Kota, Hutan Melintang dekat sini kelmarin.

Rasidi berkelakuan pelik

Posted:

SEREMBAN – Zaharah Atan, ibu kepada Rasidi Ismail, yang menghadapi tuduhan membunuh empat ahli keluarganya pada 5 Januari lalu memberitahu Mahkamah Tinggi di sini semalam bahawa beberapa bulan sebelum kejadian anaknya itu sering tersenyum seorang diri dan pernah menangis tanpa sebab.

Warga asing jaga 30 senjata api

Posted:

KUALA LUMPUR – Seorang wanita warga Indonesia yang ditahan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) semalam bukan sahaja memiliki kad pengenalan palsu malah turut memiliki lesen membawa senjata api dan bekerja menjaga lebih 30 senjata api di sebuah syarikat kawalan keselamatan di sini.

UiTM tambah 20,500 asrama

Posted:

BUKIT MERTAJAM - Universiti Teknologi Mara (UiTM) merancang untuk membina sekurang-kurangnya 20,500 tambahan tempat penginapan pelajar di bawah Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10).

KMA kecewa PDC dolak-dalik

Posted:

GEORGE TOWN - Penganjur Bazar Ramadan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini kesal dengan dakwaan oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) berhubung isu melibatkan 27 peniaga yang dihalang beroperasi sepanjang bulan puasa.

Bank Rakyat yakin untung RM1.7b

Posted:

KEPALA BATAS – Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad (Bank Rakyat) optimis untuk mencatat keuntungan sebelum cukai dan zakat sebanyak RM1.7 bilion menjelang akhir tahun kewangan 2010.

0 ulasan:

Catat Ulasan