Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Misteri ratusan ikan muncul di tepi pantai

Posted:

MANILA, Filipina - Ratusan ikan yang masih lagi hidup dilaporkan timbul secara mendadak di perairan Naic di wilayah Cavite dekat sini sejak pagi kelmarin, lapor sebuah akhbar semalam.

Nelayan kahwin anak bilionair

Posted:

LONDON - Nasib seorang nelayan yang hidup amat sederhana dari Dartmouth, Devon, Britain, Guy Barnett berubah serta-merta apabila dia bertemu jodoh dengan anak perempuan seorang individu yang merupakan antara paling kaya di dunia di Kanada, lapor sebuah akhbar semalam.

4.6 juta mangsa banjir tiada tempat tinggal

Posted:

ISLAMABAD - Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) semalam menganggarkan seramai 4.6 juta orang masih tiada tempat berlindung selepas banjir besar melanda Pakistan.

Buaya psikik ramal Gillard PM Australia

Posted:

SYDNEY - Seekor buaya psikik yang diberi nama Harry semalam meramalkan Perdana Menteri Australia, Julia Gillard akan memenangi pilihan raya paling sengit di Australia, sama dengan ramalan yang dibuat menerusi bancian, penganalisis dan seekor sotong bernama Cassandra.

Kapal dipenuhi aktiviswanita ke Gaza

Posted:

BEIRUT - Sebuah kapal yang dinaiki 50 aktivis wanita akan belayar ke Gaza, Palestin pada Ahad ini dari Cyprus untuk menghantar bantuan kemanusiaan.

Tikus gergasi ditemui di dalam rumah

Posted:

BRADFORD, England - Penduduk di kawasan kediaman Ravenscliffe di sini mengadu kepada pihak berkuasa Britain mengenai kemunculan spesies tikus bersaiz gergasi ditemui di dalam rumah mereka, lapor sebuah akhbar semalam.

Bayi 10 bulan seberat 20kg

Posted:

BEIJING - Seorang bayi di China yang berusia 10 bulan memiliki berat sama seperti seorang kanak-kanak normal berusia enam tahun, lapor sebuah akhbar semalam.

Wanita cedera disimbah asid oleh kekasih

Posted:

PHNOM PENH - Empat wanita Kemboja cedera dalam satu serangan asid oleh seorang kekasih yang cemburu di sini kelmarin, kata polis semalam.

Tubuh jadi medan magnet

Posted:

LONDON - Seorang wanita Britain, Brenda Allison mendakwa, banyak objek logam melekat pada tubuh badannya selama beberapa minit seperti medan magnet, lapor sebuah akhbar semalam.

Detik-detik wartawan dihanyutkan arus

Posted:

KUNMING - Sebuah stesen televisyen menunjukkan detik-detik cemas seorang wartawan penyiaran wanita yang dihanyutkan oleh banjir lumpur diselamatkan oleh dua lelaki di barat laut China kelmarin.

0 ulasan:

Catat Ulasan