Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Empat bulan selamatkan pelombong emas

Posted:

SANTIAGO - Seramai 33 orang pelombong didapati masih hidup dan berada dalam keadaan sihat walaupun sudah dua minggu terperangkap di bawah tanah sedalam 700 meter selepas pintu masuk lombong emas dan tembaga yang terletak 800 kilometer ke utara Santiago runtuh pada 5 Ogos lalu.

Ujian DNA dedahkan Hitler mungkin keturunan Yahudi

Posted:

BRUSSELS - Ujian Asid Deoksiribonukleik (DNA) ke atas ahli keluarga pemimpin Nazi di Jerman, Adolf Hitler menunjukkan bahawa dia mungkin berketurunan Yahudi dan Afrika Utara, lapor sebuah akhbar semalam.

6 maut bekas pegawai polis mengamuk

Posted:

MANILA - Sebuah drama tebusan berakhir semalam di sini apabila enam penumpang bas terbunuh selepas seorang bekas pegawai polis mengamuk dengan menahan penumpang termasuk sejumlah pelancong dari Hong Kong di dalam sebuah bas.

Taip 26 perkataan dalam masa 25 saat

Posted:

LONDON - Seorang wanita Britain, Melissa Thompson, 27, memecahkan rekod dunia apabila dia berjaya menaip mesej yang mengandungi 26 patah perkataan dalam tempoh 25 saat, lapor sebuah akhbar semalam.

Pasar raya pandu lalu pertama di Britain

Posted:

BALDOCK - Rangkaian pasar raya keempat terbesar di dunia, Tesco akan membuka pasar raya pandu lalu pertama di Britain, lapor sebuah akhbar semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan