Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Empat sekeluarga disimbah asid

Posted:

KUALA TERENGGANU - Seorang wanita tidak menyangka suaminya sanggup membawa asid untuk mengugutnya mendapat wang sehingga menyebabkan dia tiga beranak dan ibunya melecur di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu semalam.

Ayam import untuk stabil harga

Posted:

JITRA - Kerajaan akan mengeluarkan permit import ayam jika harganya terus meningkat menjelang sambutan Aidilfitri tidak lama lagi.

Malaysia belum setuju gaji minimum amah RM600

Posted:

KUALA SELANGOR - Kerajaan belum membuat keputusan berhubung penetapan gaji minimum pembantu rumah warga Indonesia sebanyak RM600 yang ditetapkan oleh kedutaan negara itu.

Pakaian ketua menteri habis dalam 15 minit

Posted:

MELAKA – Sejak dua bulan lalu pasar jualan 'Car Boot Sale' Autocity di Ayer Keroh hambar dan kurang sambutan.

Pekerja asing buat kecoh

Posted:

JOHOR BAHRU - Menyangkakan seorang rakan mereka mati akibat lambat dihantar ke hospital oleh majikan, lebih 5,000 pekerja warga asing sebuah kilang elektronik di Kawasan Perindustrian Tebrau di sini semalam mencetuskan kekecohan dengan berkumpul dan membuat bising di asrama lelaki kilang tersebut.

Bebas tuduhan tuntutan palsu

Posted:

KOTA BHARU – Bekas pegawai kewangan Kelantan, Shkori Mohamed dibebaskan tanpa perlu membela diri oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan bersubahat membuat tuntutan palsu membabitkan projek Diraja bernilai RM267,960 dua tahun lalu.

Batal lesen peniaga ingkar

Posted:

KUALA LUMPUR - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mencadangkan mana-mana peniaga yang didapati melanggar peraturan lesen sementara bazar Ramadan dikenakan tindakan pembatalan lesen dan disenarai hitam.

Sahur 'percuma' selepas terbabas

Posted:

ALOR SETAR - Ketika umat Islam sedang membuat persiapan untuk bersahur, tiga lelaki nyaris maut apabila kereta yang mereka naiki terbalik selepas terbabas memasuki halaman sebuah rumah di sini semalam.

Terkejut kaki bayi terjulur dari beg

Posted:

PETALING JAYA – Lima sahabat yang leka menjala ikan terkejut apabila menemui satu beg galas yang hanyut berisi mayat bayi perempuan di Sungai Tambun di Kota Damansara di sini semalam.

Singer tawar baucar tunai RM1.8j

Posted:

PETALING JAYA – Pemilik set perabot dan televisyen lama pelbagai jenama kini berpeluang mendapat baucar tunai sehingga RM200 yang boleh digunakan untuk membeli pelbagai jenis barangan di kedai Singer.

Nasib dua beradik belum ditentukan

Posted:

TELUK INTAN - Nasib dua beradik anak kepada pekerja kilang yang menjadi yatim piatu sekelip mata kelmarin belum ditentukan oleh saudaranya memandangkan kedua-dua mereka masih dirawat di Hospital Teluk Intan (HTI),

0 ulasan:

Catat Ulasan