Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Mayat melambung atas pokok

Posted:

KUALA TERENGGANU – Hujan tiada, ribut pun tiada, namun sebuah rumah usang di Kampung Makam Lama, Chabang Tiga dekat sini semalam tiba-tiba meletup dan menghasilkan gegaran yang boleh dirasai oleh beberapa buah rumah lain di kampung tersebut.

Pembantu rumah Timor Leste

Posted:

KUALA LUMPUR - Pengambilan pembantu rumah dari Timor Leste merupakan satu daripada pilihan yang boleh dipertimbangkan oleh kerajaan, kata Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr. S. Subramaniam.

Nyaris diculik depan sekolah

Posted:

TELUK INTAN – Tindakan bijak dua orang murid sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di sini yang memaklumkan kepada pihak pengurusan selepas curiga dengan dakwaan seorang lelaki mengatakan datuk salah seorang daripada mereka terlibat kemalangan dapat menyelamatkan kanak-kanak tersebut daripada diculik.

Pasukan khas siasat isu khutbah

Posted:

GEORGE TOWN - Polis Pulau Pinang telah menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat isu mengenai khatib yang didakwa menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin kepada nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam doa khutbah kedua solat Jumaat.

24,000 tentera kawal sempadan sempena raya

Posted:

RANTAU PANJANG – Seramai 24,000 anggota tentera daripada tiga batalion Rejimen Sempadan akan bertugas sepanjang musim perayaan bagi menjaga sepanjang 547 kilometer kawasan sempadan di negara ini.

Tanah runtuh boleh berulang

Posted:

KUALA LUMPUR - Sebarang aktiviti yang melibatkan projek pembangunan di kawasan bukit akan memberi kesan buruk kepada aliran air terutamanya dan keadaan itu seterusnya boleh mendedahkan kawasan tersebut kepada risiko hakisan tanah.

Jangan fitnah Raja Azmi - Roslin

Posted:

KUALA LUMPUR - Jaguh badminton negara, Roslin Hashim menegaskan beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana media yang masih meneruskan spekulasi bahawa dia dan penerbit filem, Raja Azmi Raja Sulaiman mempunyai hubungan sulit.

Remaja 17 tahun mangsa terbaru kencing tikus

Posted:

ALOR SETAR – Seorang remaja berusia 17 tahun meninggal dunia kerana dijangkiti bakteria kencing tikus setelah mandi di Taman Rekreasi Puncak Janing di Kuala Nerang semalam.

Tiga beranak nyaris rentung

Posted:

KUANTAN - Aidilfitri yang bakal menjelang tidak seceria sebelum ini buat tiga beranak apabila rumah mereka musnah dijilat api dalam kejadian di Kampung Bukit Pelindung di sini semalam.

Kesusahan empat beradik dapat perhatian

Posted:

JITRA - Empat beradik yatim piatu terkejut dengan kehadiran Datuk Wira Mohd. Johari Baharum yang singgah untuk bersahur bersama mereka di Kampung Gelung Rambai, Tunjang di sini semalam.

Kotak hiasan korporat eksklusif

Posted:

KUALA LUMPUR – Serama Corporation Sdn. Bhd. (Serama Corporation), entiti perniagaan yang mempromosikan ayam serama sebagai ikon negara kini menawarkan rangkaian kotak hiasan korporat dengan ciri-ciri kesenian yang eksklusif.

Terima Boeing B737-800 pertama Oktober ini

Posted:

KOTA KINABALU - Masalah kelewatan yang sering berlaku dalam penerbangan Malaysia Airlines (MAS), khususnya sektor penerbangan domestik dijangka dapat diselesaikan apabila kesemua 35 pesawat yang ditempah terutama jenis Boeing B737-800 dibekalkan dalam tempoh Oktober ini sehingga 2011.

0 ulasan:

Catat Ulasan