Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Ribuan hilang banjir lumpur

Posted:

BEIJING - Banjir lumpur yang melanda sebuah kawasan terpencil di barat laut China semalam menyebabkan separuh dari bandar di daerah Zhouqu di Wilayah Autonomi Gannan Tibet di Gansu tenggelam manakala 2,000 orang dilaporkan hilang.

Empat kapal selam baru Iran

Posted:

TEHERAN - Tentera Laut Iran telah memperoleh empat kapal selam baru buatan tempatan sebagai usaha untuk meningkatkan keupayaan pertahanan.

Bintang bola sepak England tipu tunang

Posted:

LONDON - Pemain skuad bola sepak England yang tinggi lampai, Peter Crouch menipu tunangnya, Abbey Clancy apabila dia membayar sebanyak £800 (RM4,011) kepada seorang pelacur berumur 19 tahun untuk melakukan hubungan seks sebanyak dua kali di Madrid, Sepanyol, lapor sebuah akhbar semalam.

Robbie Williams berkahwin

Posted:

LONDON - Penyanyi pop Britain, Robbie Williams telah berkahwin dengan kekasihnya, Ayda Field yang merupakan seorang pelakon, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Sinta dan Jojo tolak tawaran sinetron

Posted:

JAKARTA - Walaupun menjadi popular setelah menggerakkan mulut mengikut nyanyian penyanyi Lisa yang menyanyikan lagu Keong Racun di Youtube, dua pelajar universiti, Sinta dan Jojo menolak tawaran berlakon sinetron oleh sebuah syarikat drama di Indonesia, lapor sebuah akhbar baru-baru ini.

Filem lucah 3-D pertama di dunia

Posted:

HONG KONG – Satu kumpulan pembikin filem Hong Kong mula melakukan penggambaran apa yang didakwa mereka sebagai filem lucah tiga dimensi (3-D) pertama di dunia, lapor akhbar Sunday Morning semalam.

Glasier utama di Greenland terpisah

Posted:

WASHINGTON - Satu 'pulau ais' di barat laut Greenland, Denmark sebesar empat kali ganda daripada kawasan Manhattan di New York terbentuk selepas ia berpisah dari Glasier Petermann pada Khamis lalu.

Patung ikan duyung dipakaikan coli

Posted:

CHESSINGTON - Sebuah patung ikan duyung wanita dipakaikan coli bagi menutup 'payu daranya' di Pusat Hidupan Laut Chessington, England, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Peserta mati di dalam sauna

Posted:

HELSINKI - Seorang lelaki Rusia, Vladimir Lazyzhenskiy meninggal dunia pada pertandingan akhir Kejuaraan Dunia Sauna di Finland selepas menghabiskan masa selama enam minit dengan berpeluh pada suhu 110 darjah Celcius, kata pihak penganjur semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan