Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Firaun Tut mati kesan sumbang mahram

Posted:

KAHERAH - Kematian mengejut Firaun Tutankhamun pada usia 19 tahun didapati berpunca akibat tubuhnya yang lemah kerana dia dilahirkan hasil daripada hubungan sumbang mahram melibatkan keturunannya, kata beberapa saintis.

Ramai pelajar cemerlang di Britain panik

Posted:

LONDON - Pelajar lepasan sekolah di Britain digesa supaya tidak panik selepas ramai daripada mereka mungkin tidak dapat memasuki universiti awam di negara itu walaupun mendapat keputusan peperiksaan A-Level yang amat baik, lapor sebuah akhbar semalam.

Iran perlu setahun keluarkan senjata nuklear

Posted:

WASHINGTON - Pegawai-pegawai pentadbiran Amerika Syarikat (AS) meyakinkan Israel bahawa Iran memerlukan sekurang-kurangnya setahun untuk mengeluarkan senjata nuklear sekali gus merosakkan rancangan rejim Zionis untuk melakukan serangan ke atas kemudahan nuklear Iran, lapor akhbar The New York Times .

Pakistan hadapi krisis bantuan

Posted:

ISLAMABAD - Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Ban Ki-moon menyatakan, Pakistan berdepan dengan tsunami gerak perlahan ketika negara berkenaan yang mengalami banyak kemusnahan akibat banjir besar merayu bantuan global.

Spears berlakon dalam drama Glee

Posted:

LOS ANGELES - Penyanyi terkenal, Britney Spears menyiarkan gambar dia berada di studio drama siri muzikal popular Glee di laman Twitter, lapor sebuah akhbar semalam.

The Exorcist filem paling seram

Posted:

LOS ANGELES - Filem seram klasik The Exorcist telah dipilih dalam satu undian sebagai filem yang paling seram sepanjang zaman selepas 37 tahun ia ditayangkan, lapor sebauh akhbar semalam.

Ariel Peterpan akan sambut raya di penjara

Posted:

JAKARTA - Penyanyi terkenal, Ariel (gambar) dari band Peterpan bakal menyambut Hari Raya Aidilfitri di penjara ibu pejabat polis di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Bulan semakin mengecil

Posted:

WASHINGTON, Amerika Syarikat (AS) - Rekahan-rekahan pada permukaan bulan menunjukkan ia semakin mengecil, lapor sebuah akhbar semalam.

Banduan ditahan selepas 19 hari larikan diri

Posted:

PHOENIX - Seorang banduan berbahaya di Amerika Syarikat (AS), John McCluskey yang melarikan diri dari sebuah penjara di Kingman, Arizona pada 30 Julai lalu ditangkap bersama tunangnya, Casslyn Welch kelmarin..

Gerabak kereta api untuk wanita

Posted:

JAKARTA - Pihak pengendali kereta api Indonesia baru-baru ini memperkenalkan dua gerabak khas untuk penumpang wanita.

0 ulasan:

Catat Ulasan