Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Iran lancar pesawat bom tanpa juruterbang

Posted:

TEHERAN - Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad semalam merasmikan pesawat pengebom tanpa juruterbang pertama negara itu yang digelar Duta Maut.

Trend baru bomoh di Malaysia

Posted:

KUALA LUMPUR - Pada siang hari, dia memeriksa e-mel pada telefon BlackBerry tetapi pada waktu malam Mazlan Hakim memusnahkan 'hantu jahat' dengan menggunakan al-Quran.

94,000 penduduk di China dipindahkan

Posted:

BEIJING - Bencana banjir yang melanda China menyebabkan empat orang terbunuh manakala 94,000 penduduk di utara China di Dandong terpaksa dipindahkan selepas hujan lebat yang turun menyebabkan tebing sungai Yalu pecah, kata media tempatan semalam.

Batang kayu hanyut disangka haiwan aneh

Posted:

PARIS - Rupa-rupanya batang kayu yang selama ini dianggap seekor haiwan aneh seperti buaya berkeliaran dekat Pelabuhan Boulogne, Perancis pada Khamis lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Lembu berkepala dua di Serbia

Posted:

SOPOCANI - Seekor anak lembu berkepala dua dilahirkan di sebuah ladang di Sopocani, Serbia, lapor sebuah akhbar semalam.

Laman temu janji untuk individu hodoh

Posted:

MAYFAIR, Britain - Laman temu janji di Internet untuk lelaki dan wanita hodoh telah dilancarkan di United Kingdom, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Pekerja diminta undi anak majikan

Posted:

LONDON - Seorang jutawan yang merupakan pemilik rangkaian kedai pakaian di serata Britain meminta pekerja-pekerjanya supaya mengundi bagi memilih anak perempuannya, Kirstie (gambar) menjadi pemenang Ratu Cantik England, lapor sebuah akhbar semalam.

Tali kren selamatkan mangsa banjir

Posted:

BEICHUAN - Sebuah stesen televisyen, Sky News menunjukkan rakaman seorang lelaki duduk di atas penyodok jentolak bagi menunggu untuk diselamatkan semasa banjir menenggelamkan jentera itu, lapor sebuah akhbar semalam.

Dipaksa tidur dengan 5,000 lelaki

Posted:

LONDON - Seorang wanita Thailand yang hanya dikenali sebagai Mimi mendedahkan dia dipaksa meniduri 5,000 lelaki pada tahun lalu dan menambah bilangan 600 orang lagi jika mahu hutangnya dilangsaikan oleh penyeludup yang membawanya memasuki Britain, lapor akhbar News of the World semalam.

Bantuan banjir di Pakistan lebih RM2.5 bilion

Posted:

THATTA, Pakistan - Sebanyak lebih AS$800 juta (RM2.5 bilion) telah didermakan oleh dunia kepada Pakistan bagi membantu negara itu menangani bencana banjir yang terburuk sehingga memaksa ribuan penduduk dipindahkan.

0 ulasan:

Catat Ulasan