Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Surat cerai Sultan Kelantan

Posted:

KOTA BHARU - Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam dikejutkan dengan tindakan plaintif, Nik Rorhana Wan Abdul Rahman, 60, mengemukakan dua pucuk surat yang didakwa daripada Sultan Kelantan pada perbicaraan pengesahan lafaz cerai talak tiga oleh Tuanku Ismail Petra terhadap isteri kedua baginda, Cik Puan Elia Suhana Ahmad, 31.

Gaji amah RM500 sudah cukup

Posted:

KUALA LUMPUR - Persatuan Agensi Pembantu Rumah Asing (Papa) menganggap bayaran gaji sebanyak RM500 hingga RM600 sebulan kepada pembantu rumah adalah memadai.

Syarat baru jualan murah tidak susah

Posted:

KUALA LUMPUR - Cadangan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan bagi mengetatkan prosedur jualan murah sempena musim perayaan ini dianggap oleh golongan peniaga bukan sesuatu yang sukar dipenuhi serta tidak membebankan.

Jangan bimbang bayar zakat guna SMS

Posted:

KUALA TERENGGANU - Kaedah pembayaran zakat fitrah melalui Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) yang semakin meluas digunakan oleh pihak berkuasa agama di seluruh negara tidak perlu diragui oleh umat Islam.

Kadar zakat naik di tiga negeri

Posted:

KUALA LUMPUR - Umat Islam di tiga negeri iaitu Melaka, Sabah dan Kelantan membayar zakat fitrah pada kadar baru Ramadan kali ini yang lebih tinggi berbanding tahun sebelumnya.

Padah langgar lampu isyarat

Posted:

MELAKA - Tindakan seorang lelaki melanggar lampu isyarat mengundang padah apabila dia mati selepas kereta yang dipandunya melanggar belakang sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) dalam satu kemalangan di persimpangan Jalan Tamby Abdullah dan Jalan Laksamana Cheng Ho di sini kelmarin.

30,000 serbu hari terakhir

Posted:

JOHOR BAHRU – Cuaca panas terik tidak menjejaskan kehadiran 30,000 pengunjung ke Kempen 1Malaysia 1Halal edisi ketiga pada hari terakhir di Teluk Danga di sini semalam.

MAS tawar 55 penerbangan tambahan raya dan cuti sekolah

Posted:

KUALA LUMPUR - Penerbangan Malaysia (MAS) menawarkan 55 penerbangan tambahan bermula 4 hingga 19 September ini bagi memenuhi keperluan ketika sambutan Hari Raya Aidilfitri dan cuti sekolah.

MPP sokong mahasiswa berpolitik

Posted:

BANGI – Konvensyen Majlis Perwakilan Pelajar Institusi Pengajian Tinggi Awam (MPP IPTA) 2010 semalam membuat resolusi menyokong pembabitan mahasiswa IPTA dalam parti-parti politik.

Daftar pekerja sertai Rela

Posted:

BANGI - Sektor korporat termasuk syarikat berkaitan kerajaan (GLC) di negara ini diseru mendaftarkan warganya untuk menyertai pasukan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) bagi membantu menjaga keselamatan negara.

Pelatih PLKN sambut Ramadan bersama keluarga

Posted:

KUALA KRAI - Pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Kumpulan Ketiga tahun ini yang beragama Islam berpeluang menyambut bulan puasa bersama keluarga masing-masing.

Sultan selami kepayahan rakyat

Posted:

BATU PAHAT - "Bawa kereta api lagi senang."

0 ulasan:

Catat Ulasan