Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Minuman ringan beralkohol

Posted:

GEORGE TOWN - Kerajaan digesa mengharamkan minuman ringan beralkohol yang menggunakan label buah-buahan kerana ia dibimbangi menjejaskan otak penggemarnya terutama pelajar dalam jangka panjang.

Sultan Kelantan boleh memerintah

Posted:

KOTA BHARU – Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra (gambar kecil) kini boleh kembali menjalankan tugas rasmi dari kediaman baginda di Istana Mahkota, Kubang Kerian di sini tanpa perlu masuk ke pejabat.

Tindakan melampau, jijik

Posted:

KUALA LUMPUR - Pergerakan Pemuda UMNO semalam mengutuk sekeras-kerasnya tindakan penunjuk perasaan yang membaling najis ke pekarangan Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta dan memijak Jalur Gemilang dalam satu demonstrasi di luar kedutaan itu petang semalam.

Takdir budak disembelih bapa

Posted:

KOTA BHARU – Luluh hati seorang ibu apabila melihat suaminya yang mengalami masalah mental tergamak menyembelih anak lelaki kesayangan mereka di dalam bilik air walaupun dia merayu berkali-kali supaya si suami tidak meneruskan niatnya dalam satu kejadian menyayat hati di Kampung Sungai Budor di sini semalam.

Disuntik cecair misteri

Posted:

IPOH - Seorang pelajar tingkatan lima sekolah persendirian Cina di sini bimbang dijangkiti penyakit berbahaya selepas mendakwa telah disuntik dengan cecair misteri oleh seorang penjenayah yang meragutnya dalam kejadian di sebuah jejantas di sini 16 Ogos lalu.

Tahanan lolos selepas dituduh

Posted:

KUALA LUMPUR - Seorang orang kena tuduh (OKT) yang didakwa di Mahkamah Majistret di sini atas kesalahan mengedar dadah dapat meloloskan diri selepas membuka gari sebelum sempat dibawa ke lokap tahanan sementara di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini semalam.

Elakkan tragedi semasa pulang berhari raya

Posted:

KUALA LUMPUR - Orang ramai diingatkan agar memperbaiki sikap dan gaya pemanduan masing-masing agar tidak menjadikan sambutan Hari Raya Aidilfitri pada tahun ini sebagai satu tragedi.

Persiapan raya hangus terbakar

Posted:

JEMPOL – "Rumah kami sekelip mata hangus dijilat api. Semua persiapan menyambut Hari Raya pula sudah bertukar menjadi abu."

Pelajar dilanggar sebelum dirogol

Posted:

TELUK INTAN - Sudahlah basikal yang ditunggangi sengaja dilanggar dari belakang, dia kemudian dirogol sebelum ditinggalkan sendirian dalam kawasan kelapa sawit di sini.

Mengemis dapat RM1,000 sebulan

Posted:

KUALA LUMPUR - Kegiatan mengemis oleh warga asing dari China yang didalangi satu sindiket tumpas apabila Jabatan Imigresen Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur menahan 14 orang pengemis dalam satu operasi di sini kelmarin.

Bangga jadi pemandu Tunku Abdul Rahman

Posted:

KULIM - Setiap kali mendengar laungan 'Merdeka' pada program sambutan kemerdekaan negara, air mata pemandu kepada Perdana Menteri pertama, R. Kalimuthu, 85, pasti berlinangan.

Curi motosikal dalam 5 saat

Posted:

JOHOR BAHRU - Hanya dengan menggunakan kunci yang diubahsuai, kumpulan penjenayah dikenali Geng Black dikatakan mampu mencuri sebuah motosikal dalam tempoh tidak sampai lima saat.

Ops Kamikaze buru kaki main mercun

Posted:

SETIU – Pasukan penguat kuasa Kastam Diraja Malaysia akan mengesan bunyi letupan mercun dan menangkap individu yang didapati bermain bahan berbahaya itu di negeri ini.

Agih RM500 juta tahun ini

Posted:

KUALA LUMPUR - AmBank (M) Bhd. (AmBank) menyasarkan peningkatan dalam pengagihan pembiayaan pinjaman kenderaan penumpang bank itu mencecah sehingga RM500 juta pada tahun ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan