Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Penternak ayam dituntut tunai janji

Posted:

KUALA LUMPUR - Beberapa persatuan pengguna menuntut Persatuan-Persatuan Penternak Malaysia (FLFAM) menunaikan janji mereka untuk menurunkan harga ayam selepas seminggu umat Islam menjalani ibadah puasa.

Ahli kariah masjid turut disiasat

Posted:

SHAH ALAM – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) akan meluaskan skop siasatan termasuk ke atas ahli-ahli kariah masjid kawasan Subang Perdana dekat sini bagi memastikan kegiatan nikah songsang yang didalangi oleh Pak Sheikh lumpuh sepenuhnya.

Kolam tiga kem PLKN tercemar

Posted:

IPOH – Tiga kem Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Perak yang menempatkan lebih 1,500 pelatih Kumpulan 3 Siri 7 2010 diarah menghentikan serta-merta semua aktiviti rekreasi air selepas hasil analisis sampel dari kolam-kolam kem berkenaan mendapati wujud bakteria leptospirosis atau kencing tikus.

Suspek simbah asid direman

Posted:

KUALA TERENGGANU – Seorang lelaki yang disyaki terlibat dalam kejadian simbah asid sehingga mencederakan empat mangsa termasuk isteri dan dua anaknya Ahad lalu direman selama enam hari bermula semalam.

Maut terjatuh dari tingkat 16 kondo

Posted:

KUALA LUMPUR - Seorang pemuda Uzbekistan yang didakwa mengalami tekanan kerana masalah peribadinya ditemui mati selepas terjatuh dari tingkat 16 sebuah kondominium di Taman Ampang Utama di sini semalam.

Pos kad raya hanya bayar 50 sen

Posted:

KUALA LUMPUR – Hanya 50 sen dikenakan bagi orang ramai menghantar kad ucapan perayaan dalam pelbagai saiz dengan berat tidak melebihi 50 gram.

3 didakwa merompak, lepas tembakan

Posted:

ALOR SETAR - Tiga lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas dakwaan melakukan rompakan dan melepaskan tembakan dengan niat ingin membunuh di sebuah kedai emas di Pendang dekat sini bulan lalu.

Pasangan tiada anak jumpa bayi

Posted:

BUKIT MERTAJAM - Seorang bayi perempuan yang dipercayai baru berusia seminggu panjang umurnya apabila dia ditemui dalam keadaan sihat selepas ditinggalkan di atas meja di hadapan sebuah rumah di Bukit Minyak di sini Ahad lalu.

Bot seludup beras dirampas

Posted:

PENGKALAN KUBOR - Sebuah bot enjin galah milik rakyat Thailand yang penuh dengan muatan beras seludup dirampas oleh Pasukan Gerakan Marin (PGM) dalam operasi Octopus di pangkalan haram Pisau Raut, Kuala Jambu di sini Ahad lalu.

Sejauh mana anda seorang Melayu?

Posted:

SERDANG – Sejauh mana anda Melayu? Mungkin sebelum ini sukar untuk kita menjawab persoalan ini kerana pengukuran itu bersifat subjektif.

Polis narkotik kena jel

Posted:

MELAKA - Seorang anggota polis berpangkat koperal yang menyimpan pelbagai jenis dadah untuk kegunaan sendiri di dalam peti simpanan pejabat dihukum penjara lima tahun dua bulan oleh Mahkamah Majistret di sini semalam.

Saya hanya ada Mek Wook - Mohd. Nor

Posted:

KUALA TERENGGANU – Mohd. Nor Musa, 38, suami kepada seorang warga emas berusia 108 tahun, Mek Wook Kundur menyifatkan dia bernasib baik kerana dikurniakan seorang isteri yang masih menerima dirinya dalam keadaan dia dihina oleh masyarakat sekeliling.

Tiga model CKD Volkswagen dikeluarkan di Pekan

Posted:

KUALA LUMPUR - Tiga model baru kenderaan komponen terurai (CKD) Volkswagen akan dikeluarkan di kilang DRB-HICOM Bhd. (DRB-HICOM) di Pekan, Pahang menjelang suku pertama tahun depan.

0 ulasan:

Catat Ulasan