Kosmo Online - Sukan

Kosmo Online - Sukan


Kegemilangan Sepanyol - Bosque

Posted:

JOHANNESBURG - Jurulatih Sepanyol, Vicente del Bosque menganggap kejayaan menjulang trofi Piala Dunia 2010 buat julung kalinya merupakan kegemilangan terhadap tradisi sukan bola sepak yang mempamerkan corak permainan menarik.

Forlan pemain terbaik Piala Dunia 2010

Posted:

JOHANNESBURG - Penyerang Uruguay, Diego Forlan (gambar) dipilih sebagai pemenang Bola Emas bagi Anugerah Pemain Terbaik pada kempen Piala Dunia 2010.

Mueller raih dua anugerah

Posted:

JOHANNESBURG - Thomas Mueller (gambar) mengubati kekecewaan Jerman dalam kempen Piala Dunia 2010 dengan memenangi dua gelaran utama, Kasut Emas dan juga anugerah Pemain Muda Terbaik.

Detik bersejarah karier Casillas

Posted:

JOHANNESBURG - Iker Casillas yang muncul kapten pertama Sepanyol menjulang trofi Piala Dunia, meraikannya dengan mencium wartawan penyiaran yang juga kekasihnya di hadapan jutaan penonton saluran televisyen tempa- tan negaranya.

Iniesta akan dikenang selamanya

Posted:

JOHANNESBURG - Nama Andres Iniesta (gambar) bakal dikenang buat selama-lamanya oleh seluruh rakyat Sepanyol.

Piala Dunia yang mengecewakan

Posted:

JOHANNESBURG - Piala Dunia sulung di benua Afrika yang berakhir semalam bukan sahaja menyaksikan Sepanyol berjaya muncul juara tetapi turut berjaya menjulang nama Afrika sebagai penganjur yang hebat.

Brazil tak sabar anjur edisi 2014

Posted:

RIO DE JANEIRO - Selepas berakhir Piala Dunia sulung di Afrika Selatan semalam, tumpuan selepas ini sudah pasti kepada Brazil yang akan menjadi tuan rumah berikutnya pada 2014.

Marwijk anggap Sepanyol layak menang Piala Dunia 2010

Posted:

JOHANNESBURG - Jurulatih Belanda, Bert van Marwijk mengakui juara Piala Dunia 2010, Sepanyol berhak menang.

Shahidan tarik diri

Posted:

BEKAS Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr. Shahidan Kassim menarik diri daripada bertanding jawatan Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Impian Armstrong musnah

Posted:

MORZINE, Perancis - Impian Lance Armstrong untuk memenangi kejohanan lumba basikal Jelajah Perancis akhirnya musnah kelmarin.

0 ulasan:

Catat Ulasan