Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


Operasi cegah pelacuran setiap hari

Posted:

MELAKA - Buat operasi besar-besaran dan lakukannya setiap hari sehingga kegiatan pelacuran termasuk melibatkan pelajar sekolah di Melaka dapat dibanteras sepenuhnya.

Satu lesen untuk semua operasi bengkel kenderaan

Posted:

KUALA LUMPUR - Kerajaan disaran mewujudkan satu lesen khas bagi pemilik bengkel kenderaan yang merangkumi semua jenis operasi sekali gus memudahkan pemantauan ke atas kerja-kerja baik pulih kenderaan.

Denggi kini ancaman serius

Posted:

KUALA LUMPUR - Situasi wabak denggi yang kini meragut 81 nyawa sehingga 4 Julai lalu merupakan satu ancaman serius dan perlu diberikan perhatian sewajarnya oleh orang ramai.

Pernikahan Maya-Muhammad sah

Posted:

KUALA LUMPUR - Kontroversi berhubung kedatangan pelakon dan pengacara Maya Karin dan suaminya, Muhammad Ali ke Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam sudah terjawab apabila ia adalah untuk mengesahkan perkahwinan mereka yang berlangsung di Bellagio, Itali dua tahun lalu.

Projek auta Afrika RM7 trilion

Posted:

KUALA LUMPUR - Polis menahan tujuh warga asing termasuk dua wanita yang didakwa terlibat dalam sindiket menyamar sebagai Pengarah Suruhanjaya Sekuriti (SC) sebuah institusi kewangan dan sedang rancak mencari mangsa-mangsa yang berminat menerima projek pelaburan RM7 trilion.

'Selamatkan kampung kami'

Posted:

GEORGE TOWN - Sambutan ulang tahun kedua pengisytiharan George Town sebagai Tapak Warisan Dunia Pertubuhan Pendidikan, Sains dan Kebudayaan PBB (UNESCO) semalam tidak memberi sebarang erti kepada penduduk Kampung Tanjung Tokong di sini.

Bayar ganti rugi RM31,000 sebab langgar pelajar cemerlang

Posted:

KUALA LUMPUR - Perlu bayar ganti rugi sebanyak 62,000 Yuan (RM31,000) kerana terlibat dalam kemalangan membabitkan seorang pelajar cemerlang sebuah universiti di Chendu, China.

Gadis ditemani 100 ular berbisa

Posted:

KOTA BHARU - Keberanian seorang gadis, Puteri Nur Aryani Saiful Yuzah, 24, tinggal bersama 100 ekor ular berbisa menarik perhatian pengunjung Pameran dan Pertunjukan Ular 2010 di Perbadanan Muzium Kelantan di sini.

Carrefour nafi tutup operasi

Posted:

KUALA LUMPUR – Carrefour Malaysia dan Singapura berkata, perniagaannya dijalankan seperti biasa di semua cawangannya di sini dan republik tersebut.

0 ulasan:

Catat Ulasan