Kosmo Online - Negara

Kosmo Online - Negara


LRT bakal ada koc wanita

Posted:

KUALA LUMPUR - Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) membayangkan hasrat untuk mengikuti jejak Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dengan memperkenalkan koc wanita bagi perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT) dan monorel di ibu kota tidak lama lagi.

Sampah punca kuman tersebar

Posted:

KUANTAN - Pencemaran fizikal dan kekotoran di sekitar kawasan Hutan Lipur Lubuk Yu di Maran dekat sini berkemungkinan besar punca utama penyebaran kuman leptospirosis (air kencing tikus).

Khir dakwa Selangor bakal jadi 'negeri berlubang'

Posted:

DENGKIL - Kerajaan negeri Selangor digesa menghentikan sebarang aktiviti mengorek pasir di tanah miliknya kerana ia dikhuatiri akan menjejaskan alam sekitar serta struktur tanah pada masa depan.

PATI kaya dicekup polis

Posted:

GEORGE TOWN - Selalunya warga asing tanpa dokumen yang memasuki negara ini memilih kawasan perumahan murah sebagai tempat tinggal mereka namun lain pula bagi 16 pendatang asing tanpa izin (PATI) ini yang memilih untuk tinggal di kondominium mewah.

3 sahabat korban stor timah

Posted:

BATU GAJAH - Mereka membesar bersama-sama malahan bagi penduduk Rancangan Perumahan Tersusun (RPT) Changkat Tin, Tanjung Tualang di sini, kelibat empat sabahat itu tidak ubah seperti adik-beradik yang tidak boleh dipisahkan.

Buat baik Tom dibalas jahat

Posted:

KUALA LUMPUR - Seorang artis wanita trauma selepas dia cedera dipukul, ditendang dan ditumbuk di seluruh badan apabila tindakannya memberi bantuan kepada pasangan suami isteri yang bermasalah mengundang kemarahan ibu bapa pasangan tersebut semalam.

Peniaga tiruan dicekup

Posted:

MELAKA - Dua peniaga video playstation tiruan yang mengaut keuntungan berlipat ganda sejak dua bulan lalu dicekup pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) kelmarin.

Tunku Azizah tunjuk kepakaran masak puding raja

Posted:

BAKAT ISTANA. Sempena Festival Diraja Pahang 2010, Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Almarhum Sultan Iskandar tampil membuat demonstrasi masakan istimewa hasil tangan baginda sendiri iaitu puding raja.

RFC diperluas ke seluruh negara

Posted:

KANGAR - HPA Industries Sdn. Bhd. (HPA) yang memiliki Radix Fried Chicken (RFC) merancang memperluaskan rangkaian restoran makanan segeranya yang berkonsepkan ayam segar organik di seluruh negara pada penghujung tahun ini.

Kios roti Rahman Brothers berkonsepkan gerai burger

Posted:

KUALA LUMPUR - Kumpulan Rahman Brothers Sdn. Bhd. (Kumpulan Rahman Brothers), menyasarkan pembukaan 200 buah kios roti yang dikenali sebagai Bread Pit Stop di seluruh negara menjelang hujung tahun ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan