Kosmo Online - Dunia

Kosmo Online - Dunia


Iran hantar roket, angkasawan 2019

Posted:

TEHERAN - Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad kelmarin mengumumkan negara itu kini bersedia melancarkan misi pertama kapal angkasa ulang-alik sendiri yang lengkap dengan pasukan angkasawan menjelang 2019, lapor stesen Press TV .

2 nahas jet tentera Kanada, India

Posted:

CALGARY - Seorang juruterbang tentera udara Kanada, Kapten Brian Bews nyaris maut apabila sempat melonjak keluar sebelum jet Hornet F-18 dipandunya terhempas pada sesi latihan sempena pesta udara di Lethbridge, Alberta, dekat sini kelmarin.

Tertelan nyamuk masa baca berita

Posted:

TAIPEI - Seorang penyampai berita televisyen Taiwan, Huang Ching dikejarkan ke sebuah hospital selepas tertelan seekor nyamuk yang muncul ketika dia sedang membaca berita secara langsung di udara, lapor sebuah akhbar semalam.

Majikan China awasi sijil akademik palsu

Posted:

SHANGHAI - Pihak berkuasa China meminta semua majikan firma besar melakukan semakan teliti latar belakang akademik bakal pekerja mereka selepas negara itu gempar dengan skandal ijazah palsu bekas Presiden Microsoft China, Tang Jun (gambar).

Bali sebulan terputus bekalan gula

Posted:

DENPASAR - Penduduk pulau peranginan terkenal Bali resah selepas sebulan mereka langsung tidak dapat membeli gula ekoran tiada kapal yang membawa bekalan itu dari Makassar tiba di sini kerana cuaca buruk di perairan Sulawesi.

Pemandu van bawa wang tunai RM17 juta lesap

Posted:

JEDDAH - Polis Arab Saudi melancarkan gerakan memburu seorang pemandu van keselamatan yang melarikan wang tunai 20 juta riyal (RM17.2 juta) untuk dimasukkan ke mesin teler automatik beberapa buah bank di wilayah Asir semalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan